..

..

Terkini ! Guan Eng akan dijatuhkan perwakilan DAP di pemilihan CEC ??

on Tuesday, September 24, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Ahli dan perwakilan DAP didakwa menolak kepimpinan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Bekas Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Zulkifli Mohd Noor mendakwa, dalam kempen yang dijalankan baru-baru ini, beberapa perkara dibangkitkan ahli dan perwakilan termasuk menolak Setiausaha Agung DAP.

“Mereka yang sudah lama menjadi ahli dan veteran yang berbilang kaum tidak diberi perhatian dan pengiktirafan yang sewajarnya.

“…malahan mendapat penindasan walhal mereka inilah yang mempertahankan DAP waktu ianya hampir tenggelam dahulu dan sekarang mereka katakan bahawa DAP seperti kacang lupakan kulit,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Katanya, mereka yang pernah menjadi pengkhianat kepada parti masing-masing diberi tempat dalam parti mahupun kerajaan negeri.

“Mereka-mereka yang satu ketika dahulu menjadi pengkhianat kepada parti masing-masing dan kemudian menjadi penyusup dalam DAP.

“Kini, sudah diberi tempat dan kuasa dalam parti mahupun kerajaan. Perkara berkenaan terjadi adalah disebabkan oleh kelemahan Setiausaha Agung,” katanya.

Menyentuh soal pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC), beliau yang juga Ahli Jawatan Kuasa DAP Pulau Pinang ini memberitahu bahawa ahli dan perwakilan tidak mahu apa yang dipraktikkan dalam pemerintahan negeri dipraktikkan untuk mencengkam parti.

“Mereka mahu melihat pemilihan CEC kali ini lebih telus dan terbuka.

“Mereka tidak mahu melihat ‘remote control’ digunakan seperti dalam ‘tender terbuka’ yang kononnya dilaungkan sebagai telus tetapi sebenarnya penuh dengan penipuan,” katany


3 Responses

  1. Cencaluk says:

    Aku cadangkan demi keadiln DAP harus melantik PAS sebagai jawatankuasa mengelolakan CEC yang akan datang ini bagi menjamin ketelusas atau CAT.

    Tapi kalau PAS pun main kong kalikong tak leh nak cakap apa le......

    Harap cadangan ini di teliti oleh semua ahi DAP

  2. Kita kat luar ni cakap je macam2. Tapi bila keputusan pemilihan CEC yang baru nanti, sama juga. Yang menang Kit Siang dan Guan Eng jugak. Kalau dah cinabeng, cinabeng jugak lah.

  3. Anonymous says:

    AmBABIga tak mau masuk campur ke? Kalau pasal SPR, tak habis2 nak buat perhimpunan BERSHIT je. Ni ha.. depan mata lagi, terang2 berlaku penipuan dalam proses memilih kepimpinan dalam DAPig, ko duduk jilat batang Guan Eng ke amBABIga?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.