SST BAKAL MENAIKKAN HARGA BARANG , JANJI PH KURANGKAN KOS SARA HIDUP GAGAL !

on Tuesday, July 17, 2018 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Syukur akhirnya GST 6 % yang zalim menjadi fobia kepada kerajaan Pakatan Harapa akhirnya dihapuskan dan digantikan cukai SST  sebanyak 16 %  ( 10 % sales & 6 % services ) 

Pengumuman berita gembira kepada mahacai dan pengundi PH pastinya mampu menurunkan kos sara hidup rakyat yang terbeban zaman GST . 

Tapi sayang kumpulan Akauntan Percukaian pulak berkata  kadar cukai jualan itu dilihat sama sahaja seperti GST dan bukan kadar yang baharu .  
Malah mereka menjangka berlaku kenaikan harga terhadap barang tertentu sekaligus menjadikan manifesto kerajaan PH iaitu mengurangkan kos sara hidup dengan hapus GST adalah pembohong !! 


2 Responses

  1. Anonymous says:

    GST untuk hasil tambahan kerajaan semasa harga minyak dunia jatuh merudum bagi menampong kekurangan hasil dlm melaksanakan projek untuk kesejahteraan rakyat. SST? 10% utk "Towkey busat" kaut untung dari rakyat manakala 6% utk kerajaan.Tahniah kpd penyokong PH...

  2. GST untuk hasil tambahan kerajaan semasa harga minyak dunia jatuh merudum bagi menampong kekurangan hasil dlm melaksanakan projek untuk kesejahteraan rakyat. SST? 10% utk "Towkey busat" kaut untung dari rakyat manakala 6% utk kerajaan.Tahniah kpd penyokong PH...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.