ORANG ORANG MISKIN HARI INI

on Tuesday, November 21, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments






ORANG ORANG MISKIN HARI INI

Orang-orang miskin hari ini..
Hisap rokok Dunhill RM17 sekotak atau paling lekeh Chesterfiled yang sama harga dengan sekilo Ikan Kembung dimakan sekeluarga..

Orang-orang miskin hari ini..
Kusam bukan sebarang kusam, gaya lusuh 501 original. Melepak di Starbuck dan Coffee Bean di awal bulan, hujung bulannya di restoran-restoran mamak sehingga larut malam..

Orang-orang miskin hari ini..
Suka bergosip hal wang negara yang berbillion lesap di Facebook, Twitter dan WhatsApp dengan fon keluaran Apple atau pun Samsung edisi terkini sambil mengomen gambar-gambar selfie perempuan seksi di Instagram..




Orang-orang miskin hari ini..
Mereka tidak suka menonton TV3 atau RTM, tidak juga membaca Berita Harian atau Utusan Malaysia. Kata mereka, itu saluran propaganda kerajaan yang menindas rakyat bawahan seperti mereka. Bacaan mereka portal MalaysiaKini, Wall Street Journal atau Sarawak Repot. Mereka pelanggan Astro yang merungut harga petrol naik lagi minggu ini sebanyak 7 sen seliter..

Orang-orang miskin hari ini..
Memacu kereta keluaran Jepun atau Eropah..walau pun terpakai di negara asal, yang dibayar secara ansuran kepada bank selama 9 tahun yang kini sudah 3 bulan tertunggak..

Dan katanya negara ini banyak hutang dan bakal bankrap seperti Greece pada bulan September 2015 yang sehingga kini masih belum bankrap..

Mereka ini adalah orang-orang miskin di dalam negara yang kian ditawan oleh pendatang Indonesia, Myanmar, Nepal, Bangladesh dan Filipina..

Merekalah Orang-orang miskin hari ini

Nukilan asal: Azman Hussin


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.