Apa dah jadi dengan alibi Anwar dulu ??

on Friday, February 5, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments








Oleh Cakap Pasal

Kali ini ada Blog. Pada 1998 tak ada Blog untuk membincang dan menganalisa keadaan. Maka kali ini terburai dan terbarailah segala taktik kotor dan menipu Anwar Ibrahim.

Pertama sekali taktik menipu Anwar untuk memanggil Perdana Menteri sebagai saksi sudah dibocorkan dalam Blog pada Isnin 1hb Februari, sehari sebelum Anwar sendiri mengumumkannya pada Selasa 2hb Februari.

Pada hari esoknya apabila Karpal tegur Anwar supaya jangan membuat kenyataan yang boleh ganggu pembelaan kes, teguran Karpal itu juga disiarkan almost instantly dalam Blog. Sekarang Blog tersangat pantas sebarkan semua maklumat – jadi bagi anak haram seperti Anwar Ibrahim dan isterinya Wan Azizah, yang sanggup menipu dan membohongi anak sendiri, penyokong dan seluruh rakyat Malaysia – Blog adalah bejana pembawa berita maut.

Kalau awak bohong dan menipu, siap lah awak. Blog akan siat-siat segala penipuan awak berdua. Percayalah.

Pembelaan kes Anwar kali ini tidak mainkan lagu konspirasi kuat sangat. Lagu itu sudah basi. Kali ini Anwar main lagu ’alibi’. Anwar kata pada waktu dia dituduh meliwat Saiful, dia berada dalam mesyuarat atau perjumpaan bersama beberapa orang penyokongnya. Ini adalah satu lagi pembohongan Anwar.

Tetapi kali ini pembohongan Anwar melibatkan orang lain pula – "alibi" bodoh yang sanggup dipermainkan Anwar sehingga boleh masuk penjara. Sebab, itulah balasannya mengikut undang-undang jika seseorang "alibi" memberi keterangan palsu dalam mahkamah. Membohong dalam mahkamah disebut ‘perjury’ dan jika disabit kesalahan, boleh dipenjara 10 tahun. Jadi saksi ‘alibi’ Anwar semua elok sedar akan perkara ini – jangan pula masuk penjara 10 tahun. Untuk apa brader ? To save Anwar’s sodomy backside ?

Ceritanya begini. Semalam Karpal telah bantah apabila tuduhan tertulis menyatakan waktu berlaku liwat antara 3:00 pm dan 4:30 pm. Karpal kata Laporan Polis sebut ‘sekitar 6 petang’ – jadi Karpal hendak kes digugurkan atas sebab teknikal ini.

Hakim batalkan bantahan Karpal kerana waktu yang tersebut dalam tuduhan tertulis oleh Pendakwaraya (3:00 - 4:30 pm) adalah hasil siasatan dan kajian Polis dan Pendakwa, manakala Laporan Polis hanya tulisan Saiful seorang di Balai Polis.

Ikut keterangan Saiful, Anwar telah menyuruhnya pergi ke kondominium pada pukul 2:30 pm. Tetapi Saiful tiba pada 3:00 pm (lewat setengah jam). Saiful berkata pada masa itu Anwar berada berseorangan saja – dan sedang makan. Alibi semua tidak ada. Anwar telah meliwat Saiful selepas pukul 3:00 dan kemudian Saiful pun keluar daripada kondominium kira-kira pukul 4:00 pm.

Jadi masa ini menepati tuduhan tertulis dalam mahkamah yang menyebut waktu berlaku liwat adalah antara 3:00 – 4:30 pm.

Soalannya cepu mas ialah bilakah Anwar bermesyuarat dengan ‘alibi’ nya?

Alibi yang sanggup membohong tiada pilihan melainkan berbohong bahawa mereka telah berjumpa dengan Anwar pada waktu yang sama juga ia itu 3:00 – 4:00 pm.

Dan jika Anwar berjumpa ‘alibi’ antara 4:30 pm dan 6:00 pm (setelah meliwat Saiful antara 3:00 – 4:00 pm) itu bermaksud LANGSUNG TIDAK ADA ALIBI.

Bagaimanakah kita boleh tahu perkara sebenarnya? Pita rakaman cctv di kondominium akan menunjukkan waktu Anwar masuk kondominium, waktu Saiful masuk kondominium, waktu ‘alibi’ masuk kondominium (jika ada) dsbnya. Semuanya sudah dirakam.

Jadi jika ‘alibi’ Anwar sanggup memberi persaksian palsu di mahkamah bahawa mereka berada bersama Anwar antara 3:00 – 4:00 pm dan cctv serta saksi lain boleh buktikan hal yang lain pula, mereka boleh disabitkan kesalahan membohong dalam mahkamah atau ‘perjury’ dan dipenjarakan selama 10 tahun.


Siapakah 'alibi' utama Anwar Ibrahim? Sila baca transkrip bicara kes semalam :
Watching Brief: Peguam Kailesh (for Prof. Dr. M. Ariff). Alibi No 1 untuk Anwar adalah Prof Dr Mohamed Ariff, Pengarah Eksekutif MIER (institusi Kerajaan).
Maksudnya Prof Ariff mengkhianati negara juga. Saiful juga ceritakan pasal Prof Dr Ariff :
Q: Jika diingatkan apakah AI bagitau pada 26 Jun 2008, jam 10.30 pagi? Saiful : AI ingatkan saya kembali untuk datang ke kondo tersebut dan kedua bagitahu tentang mesyuarat dengan Prof Ariff pada jam 12 di Condo Desa Damansara di rumah En Hassanuddin. Q: Kondo di mana? Saiful : Unit lain 1152
Jadi 'alibi' Prof Dr Mohd Ariff sepatutnya jumpa Anwar jam 12:00pm di unit 1152. Saiful pula diliwat Anwar di Unit 1151 !!

Habis macam mana Prof Ariff nak kata dia bersama Anwar di unit 1152 dari pukul 3:00 - 4:00 pm pada hal Anwar bersama Saiful di unit 1151 pada masa itu? Apa bukti Prof Mohd. Ariff? Rakaman CCTV pula macam mana?

Silap-silap boleh masuk penjara Prof.

Jaga- jaga bersama aku,
Bila berasmara atas bangku,
Silap silap lihat waktu,
Nanti ditikam pula oleh paku.

sumber : the unspinners

baca juga laporan lengkap dari mahkamah hari ke 2


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Salam,
    Bagi la dia buat dulu. kita pun tak tau perjury ke tak. kalau perjury then kena la akibatnya. kalau tak perjury ok la. lawyer2 kat sana tu handal2 mesti boleh soal balas dapatkan info kalau dia ni menipu. cuma kita yang tak tau apa ni, janganlah jatuhkan hukuman dulu, siapa kita ni? Tuhan ke?

  2. Anonymous says:

    excerpt from Anonym 9:35 AM,

    " cuma kita yang tak tau apa ni, janganlah jatuhkan hukuman dulu, siapa kita ni? Tuhan ke? "

    Anon,

    bkn nak jatuh hukum tapi hanya nak ingatkan kat Prof jgn ckp tipu itu saja, sbb klu menipu kat mahkamah perjury namanya nanti kena penjara, salah ke?

    - Hantu Siber -

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.