PP tidak tunaikan janji tetapi mahu naikkan tarif air pulak

on Monday, April 13, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Semalam berita mengatakan Pulau Pinang menerusi KM Lim Guan Eng memberi amaran akan menaikkan tarif air jika penduduk Pulau Pinang tidak berjimat cermat pengunaan air . Memang kita tahu Pulau Pinang merupakan negeri yang terendah tarif air di Malaysia tetapi jangan lah menaikkan kadar tarif air pada keadaaan ekonomi yang tidak menentu sekarang ini .

Dahulu masa PRU 12 semasa berkempen di Pulau Pinang, DAP cukup hebat memainkan isu Tol Lebuh Raya Sg Nyior yang mengatakan ia membebakan rakyat . Mereka juga berjanji akan menghapuskan tol 50 sen itu apabila mereka memerintah Pulau Pinang tetapi tol itu masih ada seperti sekarang dan mereka memang janji kosong .

Sudah la beberapa kuari di Pulau Pinang ditutup sementara oleh kerajaan negeri kerana berkenaan isu royalti dan ramai pekerjanya adalah dari kalangan rakyat tempatan kini duduk sahaja di rumah .Hal ini kerana mereka kebanyakannya bekerja gaji hari dan ini paati menyukarkan mereka untuk menyara keluarga apabila tempat kerja yang menjadi mata pencarian mereka telah ditutup operasi .


5 Responses

  1. add says:

    Tak guna kita melalak dalam blog umno,,, sepatutnya kita terjah masuk dan post ke blog PR.

  2. AriffSMB says:

    Memang dah agak dah PR akan membebankan rakyat juga. Tindakan memberi air percuma sebenarnya satu gimik politik untuk menarik perhatian rakyat. Berapa banyak sangat duit kerajaan negeri yang ada... Diorang nak jaga poket sendiri ke kebajikan rakyat ke...dah tentu poket sendiri jadi keutamaan...

  3. zedmagel says:

    Bro...

    Biar dia orang tahu cara DAP perintah macamana, jadikan pengajaran. Tapi mereka yang pro pekakkan telinga sahaja. Main ikut membuta tuli.

  4. Anonymous says:

    Tol tu masih berfungsi sebab nak menangung kerugian pembinaannya.
    Tau nak melalak ja,pikiaq sendiri la sapa yg bina tol tu.

  5. tul lah kata padiyappa...

    mmg membebankan.. lebih 50thn merdeka kita, BN/umno buat kita semua "tak merasa beban pun kan"
    semua rakyat leh hidup "senang lenang".. kalu minyak rm10 seliter pun rakyat "mampu" bayar lah...


    hahahahaha

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.