KHAIRY MENJELASKAN LAPORAN POLIS

on Wednesday, June 25, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



June 25, 2008 by dewiarjuna
Tuduhan bermotifkan politik dan pembohongan yang nyata, sekali lagi dilakukan oleh Raja pencetus kontroversi iaitu Raja Petra Kamaruddin. Kali ini tuduhan beliau melibatkan Perdana Menteri dan Timbalannya dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shariibu.


Raja Petra dalam akuan bersumpahnya mendakwa ada tiga orang hadir pada tempat dan masa berlakunya pembunuhan Altantuya iaitu Rosmah, Pemangku Kolonel, Aziz Buyong yang juga seorang pakar bom C4 dan isterinya yang juga pengawal pengiring Rosmah, dikenali sebagai Norhayati.

Raja Petra dalam akuan bersumpah itu juga mendakwa beliau dimaklumkan oleh sumber yang boleh dipercayai secara pasti bahawa Perdana Menteri sudah menerima satu laporan perisikan tentera mengenai perkara itu dan laporan itu kini dalam simpanan menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Khairy yang sebelum ini pernah ditanya berkenaan isu berkenaan berkata beliau akan membuat perbincangan dengan peguam beliau memandangkan ia melibatkan implikasi undang-undang sebelum beliau mengambil sebarang tindakan mengeluarkan sebarang bentuk kenyataan.

Pada jam 10.30 malam tadi (24 Jun 2008), Khairy telah membuat satu laporan polis berkenaan pertuduhan yang diterimanya itu. Khairy telah menjelaskan dengan terperinci bahawasanya tuduhan Raja Petra itu merupakan satu pembohongan semata-mata untuk menjatuhkan kredibiliti Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan dirinya sendiri.

Khairy menyatakan bahawa dia tidak pernah menerima apa-apa bentuk laporan berkenaan kes Altantuya sepertimana yang dilaporkan oleh Raja Petra dalam akuan bersumpah beliau itu. Raja Petra hanya membuat satu akuan palsu yang tiada bukti kesahihan sumber demi memburukkan nama mereka yang dikatakan terlibat terutamanya dirinya dan Pak Lah.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.