PEMUDA UMNO PERLU SETIA & PERTAHAN PRESIDEN BUKAN TERPENGARUH PEMBANGKANG @mpkotabelud

on Monday, August 10, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments




Ahli Majlis Tertinggi UMNO , Datuk Abdul Rahman Dahlan telah menyeru ahli-ahli parti lain, terutama sayap pemuda, untuk berdiri teguh di belakang presiden mereka dan tidak terpengaruh dengan dakwaan daripada pelbagai pihak.

Beliau berkata kesetiaan kepada kepimpinan parti dan kesediaan anggotanya untuk tampil ke hadapan untuk mempertahankan pemimpin mereka apabila diperlukan telah menjadi kunci kepada penguasaan berkekalan UMNO, yang selama ini telah dan masih parti kuat politik di negara ini.

Ahli Kota Belud Parlimen juga menegaskan tidak terdapat bukti tunggal dihasilkan oleh mana-mana pihak untuk menyokong banyak tuduhan mereka terhadap Presiden UMNO dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Ramai yang mempersoalkan Perdana Menteri (kepimpinan), tetapi tidak ada bukti apa pun untuk menunjukkan bahawa PM telah mencuri wang rakyat. Apabila tidak ada bukti, apabila ia hanya satu muslihat oleh unsur-unsur asing, saya fikir tidak bijak (untuk meragui PM), "kata beliau.

Rahman yang juga  Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional , berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas laporan bahawa Najib menghargai kesetiaan lebih daripada kecerdasan di kalangan ahli-ahli partinya.

Najib dalam ucapannya pada mesyuarat bahagian Umno Seremban awal bulan ini, telah berkata bahawa beliau akan menilai orang berdasarkan kesetiaan mereka.

"Ada banyak orang pintar sekitar tetapi untuk mencari orang-orang yang setia adalah jarang berlaku. Tetapi dengan kesetiaan, saya tidak bermaksud kesetiaan buta. Kita perlu bekerja bersama-sama untuk membuat parti kita kuat, "katanya.

Rahman, yang ditemui selepas perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Tuaran  di sini semalam, berkata sejarah menunjukkan bahawa parti itu tidak mempunyai masalah untuk menukar pemimpinnya, tetapi lebih penting lagi ahli-ahlinya juga tidak mempunyai masalah dalam menunjukkan kesetiaan mereka apabila mereka perlu.

"Pemimpin kami datang dan pergi tetapi apa yang kita mahu ialah apabila kesetiaan kepada kepimpinan parti diperlukan, kita boleh mendapatkannya dari pemimpin dan ahli-ahli kami, dan ini adalah formula mengapa Umno adalah parti yang terkuat di Malaysia.

"Jika kita tidak setia kepada parti, parti yang pasti tidak kekal lama ... Walau bagaimanapun, kesetiaan yang kami minta ialah kesetiaan dalam sebab," katanya.

Beliau berkata UMNO kekal relevan kerana pemimpin, terutama generasi muda daripada Pemuda dan sayap lain, sentiasa bersungguh-sungguh untuk mempertahankan parti dan berhati-hati terhadap mana-mana unsur-unsur asing yang cuba untuk melemahkan perpaduan parti.

"Saya bangga yang dikenali sebagai antara pemimpin yang datang dari Pemuda (Belia). Dalam Pemuda, kita telah diajar untuk mempertahankan parti dan kepimpinannya ... kita tahu bahawa Pemuda perlu tampil ke hadapan untuk mempertahankan presiden dan parti, "katanya.

Pada hari Sabtu, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin berkata beliau tidak bimbang tentang kehilangan jawatan Kabinetnya untuk mengkritik pemindahan dua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) penyiasat Malaysia kerana beliau percaya dalam bercakap untuk apa yang benar.

Beliau berkata kebebasan agensi anti-rasuah perlu dilindungi dan menambah bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri telah berkata yang beliau tidak mahu "ya lelaki" dalam kepimpinan kerajaan.

"Saya tidak bimbang kerana saya percaya kita mesti berpegang teguh dengan apa yang kita percaya, iaitu untuk melindungi institusi dan bercakap tanpa rasa takut," Khairy, yang juga Menteri Belia dan Sukan, berkata selepas merasmikan bahagian Klang Pemuda Umno, Wanita dan Puteri mesyuarat sayap.

Sebelum ini, Khairy berkata SPRM harus dibenarkan untuk menjalankan tugasnya dalam menyelesaikan sesuatu rasuah tanpa takut, dan dipetik oleh laman web Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional 'sebagai berkata bahawa pemindahan adalah "aneh dan mengecewakan." - 10/8 / 2015


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Kesetiaan khairy hanya satu.....kesetiaan kepada dirinya sendiri.
    Laku kan apa saja untuk terus maju....parti UMNO, orang Melayu, belakang kira!

  2. Anonymous says:

    Ahli POLITIK waima dari parti pemerentah,kalau nak POPULAR misti jadi PEMBANGKANG,bukan mencari kebenaran dan pertahankan kebenaran!INILAH JEBAT POLITIK

  3. Khairy tu budak lagi. .cuma faktor Pah Lah Tidoq je dia jadi Menteri..sembang deraih je budak ni..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.