..

..

MEMALUKAN ! KETUA SAYAP UMNO CUBA JADI POPULAR BALUN KERAJAAN SENDIRI !

on Monday, August 10, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




Musim mesyuarat bahagian dan sayap nampaknya menjadi pentas terbuka menghentam Presiden parti depan ahli parti  . Ada yang secara direct ada yang secara berkias tapi sebenarnya  beri signal .

Masing-masing ada agenda sendiri yang tetapi pelbagai pendekatan dan isu digunakan . Semuanya menggunakan alasan  atas nama DEMI PERJUANGAN PARTI  & KEBENARAN

Antaranya Ketua sayap sendiri Khairy Jamaluddin yang sakan bercakap dan menghentam kerajaan berikutan pertukaran pegawai kanan SPRM ke JPM .

Memetik  nasihat Pengarah Strategik BN Datuk Abd Rahman Dahlan , " jangan menarik ikut rentak pembangkang" .  Cukup memalukan Yang  paling awal  menari dalam isu ini ialah KJ .

Apakah KJ selaku Menteri Kabinet tidak faham peraturan pegawai & penjawat awam yang ditetapkan JPA  ??




Pegawai itu ditukar atas bidang kuasa KSN.Mereka ditukar kerana telah melanggar peraturan iaitu memberi kenyataan kepada media tanpa mendapat  kebenaran. Tak timbul soal mereka ditukar kerana nak tutup soal 1MDB atau ada tangan-tangan ghaib. Itu semua hanya nasi tambah untuk menyedapkan cerita !

Malah Timbalan Perdana Menteri DS Ahmad Zahid Hamidi   sendiri berkata setiap pegawai kerajaan tertakluk kepada pekeliling dan perintah am ditetapkan JPA . 


Pertukaran dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke Jabatan Perdana Menteri tiada kena mengena dengan Polis Diraja Malaysia, sebaliknya ia adalah urusan pentadbiran oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata setiap pegawai kerajaan tertakluk kepada arahan dan pekeliling dalam Perintah Am yang ditentukan JPA dan ditandatangani semua pegawai kerajaan yang menerima pelantikan sebagai aku janji.klik di sini

Persoalannya ,  apa motif KJ menggunakan isu pegawai  SPRM   ini dengan mengaitkan dirinya tidak takut digugurkan daripada kabinet  secara terbuka ?? Nak jadi batu ronson ??

Untuk tunjuk atau cabar  kepada Presiden bahawa dia boleh kritik lantang  tetapi tidak boleh disingkirkan dari kabinet ??

Pendirian KJ dalam isu seperti ini hanyalah untukan dirinya  popular dan tidak membantu parti !

Sebaliknya ini jelas  satu tindakan MEMALUKAN & MENJAHANAMKAN parti !

 Bagi GPB , di saat ini sewajarnya sokongan diberikan kepada Presiden dan mempertahankan parti   .  Lihat pembangkang bagaimana mereka mempertahankan pemimpin mereka bermati-matian walaupun jelas dihukum bersalah oleh mahkamah .

 Tapi orang UMNO dan beberapa pemimpinnya   bila Presiden sendiri diserang &  ditembak bertalu-talu fitnah  pembangkang , ada yang sanggup datang menikam dari belakang .

Seperti kata Presiden UMNO ketika merasmikan Mesyuarat Bahagian Bandar Tun Razak semalam   , " bila saya diserang , kita tambah lagi..kita tuang minyak " ...






 Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin tidak gentar dengan sebarang tindakan akibat kelantangannya dalam isu yang melibatkan perpindahan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Saya tak risau (kedudukan saya terjejas atau digugurkan daripada Kabinet) kerana saya percaya kita harus berpegang pada kebenaran.

"Kita harus jaga kebebasan institusi dan bercakap tanpa takut terjejasnya kedudukan," katanya ketika sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Klang di sini pada Sabtu.

Katanya, bermuhasabah secara terbuka melalui platform mesyuarat UMNO Bahagian selari dengan apa yang diungkapkan presiden parti dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semasa merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian Bandar Tun Razak. klik di sini



5 Responses

  1. Duduk Tingkat 4 dulu macam Shaiton Jin Buragas ...tak pa nanti Bro PM buka file dia penoh taik nanti dia diam lah...

  2. Anonymous says:

    Kan si mamat-kari-LIBERAL ni BERANGAN nak jadi PM spt. yg. selalu diidamkan PEMUJA BANGSAT dia, si EvangeliSSStar tu?! Patut dah lama diNYAHkan bersama timbalan KAKI BETINA dia tu!

    Mana anak-anak MUDA yg. BERAPI nak jadi "CYBER WARRIORS" utk. lawanTERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1, spt. yg. diJERITkan masa Perhimpunan Agong UMNO dulu - tapi hanya tahu nak BISING ikut rentak MUSUH dan asyik MENGHINA dan MERAMPAS kuasa dari jenerasi yg. lebih TUA dlm. UMNO; yg. sebenaqnya buat lebih banyak buat kerja keras lawan MUSUH Islam/Melayu, dari cakap-tak-serupa-bikin mcm. si MUDA BIADAP!

    Lihat artikel BERNAS ini di atas KEGAGALAN pucuk pimpinan PU ni dlm. strategi "CYBER WARRIORS"dlm. UMNO ni - lihat di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/presiden-najibrazak-baru-sedar-bahawa.html:

    Monday, August 10, 2015

    PRESIDEN @NajibRazak BARU SEDAR BAHAWA PARTI UMNO KEMBALI KETINGGALAN DALAM PERANG SIBER?

    ....Presiden dilihat mula mengakui bahawa UMNO kembali ketinggalan dalam landskap perang siber sebaik selesai PRU13.

    6. Bagi penulis, segala teguran yang dibuat oleh Presiden jelas membuktikan kegagalan peranan Biro Media Sosial yang diwujudkan oleh UMNO ketika ini.

    7. Berbeza sebelum PRU13, di mana UMNO dilihat dapat menyaingi fitnah pembangkang kerana peranan yang dimainkan Unit Media Baru (UMB) di bawah Tun Faisal Abd Aziz.

    8. Penulis bukan menafikan sumbangan unit siber lain selain UMB, memang diakui wujud beberapa pasukan siber pro UMNO namun ia bukan pasukan rasmi parti sebagaimana UMB yang diwujudkan oleh Pemuda UMNO Malaysia.

    9. Ketika itu, landskap perang siber UMNO dilihat berjaya meletakkan UMNO sebaris pembangkang kerana peranan UMB yang bergerak melalui platform media sosial serta lapangan.

    10. Malah, kebolehan Pengerusi UMB, Tun Faisal Aziz berforum dalam program TV dan Radio memperlihatkan satu keseimbangan dalam perang siber.

    11. Kini UMNO ketinggalan di media sosial dan landskap politik perang siber kerana masih tiada pasukan yang mampu bergerak dengan efisyen sebagaimana dibuat oleh Unit Media Baru (UMB) sebelum PRU13.

    12. Suka atau tidak UMNO harus akui UMB satu pasukan yang baik pernah ada dalam UMNO kerana UMB lahir ketika ahli UMNO dianggap buta media sosial.

    13. UMNO perlu akui beberapa pelopor yang membantu UMNO berperang percuma di FB merupakan bloggers yang pernah bernaung di bawah UMB.

    14. Pemimpin UMNO kena akui bahawa pucuk pemimpin tertinggi mempersia-siakan kebolehan bekas anggota UMB dari empat buah negeri.

    15. Suka atau tidak sehingga kini Biro Media Sosial di bawah Pemuda dan Puteri UMNO gagal berfungsi kerana dipimpin oleh Exco yang tidak mempunyai ilmu perang siber.

    16. Suka atau tidak YAB Presiden harus akui bahawa Jabatan Media Sosial UMNO wajib ditubuhkan dan dipimpin oleh individu yang benar-benar layak.

    RUJUK : UMB BUKAN PASUKAN 10 ORANG BLOGGERS!

    http://tunfaisal.blogspot.com/2013/06/unitmediabaru-umb-bukan-pasukan-10.html?m=1

    RUJUK : UMB IS THE MOST EFFICIENT!

    http://justread-whatever.blogspot.com/2012/07/tun-faisals-umb-is-most-efficient.html?m=1

    Artikel diatas ditulis oleh sahabat Yuseri Yusoff (YY)


    Nek Tempoyak.

  3. Anonymous says:

    Dalam dunia ni, manusia yang aku paling benci adalah jenis yang suka "hit a man when he is down"

    Orang yang mengambil kesempatan, mementingkan diri sendiri, tak mengenang budi dan tak menghormati orang yang patut dihormati.

    Korang ingat masa mula2 dan nak tackle anak Pak Lah, masa mula2 nak berkecimpung dalam politik, nak masuk UMNO, budak hitam ni ada kurang ajar macam ni?

    Bila dah dapat anak Pak Lah, dak dapat harta benda, dah dapat jawatan, dah dapat sokongan beberapa pihak, terus naik minyak nak berlagak.

    Deeyyyy....Poorrraaaaah!

    YOU ARE NOT "POWER".....YOU MARRIED INTO "POWER" !
    Tak payah berlagak nak besar kepala.

  4. Anonymous says:

    AWAS!!

    Orang yang dilahirkan dalam keluarga berpengaruh seperti Najib adalah anak kepada PM...tidak memilih untuk dilahirkan kedalam keluarga yang berpengaruh.

    Orang yang BERKAHWIN untuk masuk ke dalam keluarga yang berpengaruh dan kemudian mengunakan pengaruh tersebut untuk menaikkan kerjaya sendiri......macam mana?

    Yang mana lebih merbahaya? Yang mana sangup melakukan apa saja untuk pergi jauh?

  5. Anonymous says:

    Salah pemimpin dan ahli UMNO yang memberi ruang kepada si liberalist.

    Mengenai PM...disebabkan lembab memberi response kepada isu berbangkit...keadaab menjadi kacau bilau...mcmana nak menyelamatkan ugama dan bangsa...masalah yg berpunca dari dia sendiri tak boleh diselesaikan.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.