SEGALA USAHA DIGUNAKAN SELAMATKAN MANGSA GEMPA BUMI SABAH - Najib

on Sunday, June 7, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




- Segala usaha sedang dilakukan untuk menyelamatkan mangsa terlibat dalam kejadian gempa bumi di Ranau, Sabah, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Perdana menteri berkata, kejadian itu sesuatu yang amat mengejutkan seluruh rakyat selain turut berasa sedih.

“Kini rakyat berasa terkejut dan sedih di atas kejadian gempa bumi di Ranau, Sabah. Segala usaha sedang dilakukan untuk menyelamat mangsa-mangsa tragedi tersebut,” katanya semasa menyampaikan sembah tahniah kepada Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah bersempena Hari Keputeraan rasmi Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara, di sini hari ini.

Setakat ini 11 disahkan terkorban dalam kejadian itu manakala lapan individu masih belum dapat dikesan.

Gegaran akibat gempa bumi sederhana berukuran 5.9 pada skala Richter yang melanda Ranau semalam turut dirasai di kawasan seperti Tambunan, Tuaran, Kota Kinabalu dan Kota Belud. - BERNAMA


One Response

  1. Anonymous says:

    Najib dok arab pun hangpa dok puji dia..yang tan sri muhyidin pi sabah tak mau dok puji plak..semakin pelik la blog umno ni..aku yg org umno pun dh menyampah dah..rasa pru 14 ni taktau bn boleh perintah ke tak..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.