MACAI PR KANTOI SEBAR CERITA FITNAH BAS BANJIR KONON DIBELI TERENGGANU #PRAY4PANTAITIMUR

on Wednesday, December 24, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Di ketika keadaan meruncing bagi menyelamatkan mangsa banjir di negeri Pantai Timur , macai-macai PR di media sosial terus menyebar berita fitnah bagi memburukkan kerajaan . 

Hari ini mereka mendakwa kerajaan Terengganu diperintah BN telah membeli BAS AMPHICOACH bernilai RM6 juta dan mempersoal di mana bas terbabit ketika banjir  ini .





Tanpa mengetahui cerita sebenar tentang bas ini , mereka terus menyebarkan fitnah ini . Pelbagai maki dan cacian dilemparkan kepada kerajaan Terengganu disebabkan fitnah ini . 

Kebenarannya tentang status pembelian bas ini sebenarnya  masih lagi diperingkat rundingan dan belum dibeli lagi !!

Jadi apa yang disebarkan oleh fan page pembangkang ini satu pembohongan dan dilihat ramai macai2 mereka percaya  .


GPB sarankan kepada Astro , buat rancangan " Kalau Dah Bodoh " agar puak-puak ini boleh sertai .Ini kerana mereka terus percaya bulat-bulat segala yang tersebar tanpa memeriksa kesahihan beritai ini . 




Proses pembelian dua buah bas “amphicoach” (bas amfibia) yang boleh bergerak di atas air masih dalam peringkat rundingan untuk menetapkan harga dan spesifikasi mengikut kehendak kerajaan negeri, kata Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan negeri, Datuk Mohd Jidin Shafee.  

"Pada dasarnya, memang kita bersetuju dengan pembelian ini kerana kenderaan ini mempunyai pelbagai fungsi yang boleh dimanfaatkan untuk rakyat. 

 "Selain untuk tujuan pelancongan, ia juga akan digerakkan pada musim tengkujuh kerana biasanya pengangkutan darat yang lain mengalami kesukaran kerana laluan terputus hubungan akibat banjir besar seperti yang berlaku di Kemaman tahun lalu," katanya pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu di Kuala Terengganu hari ini. 

 Sehingga kini hanya terdapat 12 amphicoach di seluruh dunia kerana kilang kenderaan buatan Malta ini tidak bersifat komersil sebaliknya hanya menyiapkan amphicoach berdasarkan tempahan khas. 

Beliau berkata kenderaan yang berharga 650,000 euro atau kira-kira RM3 juta (harga kilang) setiap satu itu akan melonjakkan lagi sektor pelancongan Terengganu di mata dunia kerana ia menampilkan keunikan tersendiri buat pelancong terutama di Asia Tenggara. 

 "Setakat ini, kita mahu amphicoach itu memuatkan 50 penumpang dengan kelajuan lapan knot di dalam air. Apabila kita sudah membuat pengesahan tempahan, ia dijangka siap dalam tempoh lapan bulan. "Ia dijangka boleh digunakan bermula musim tengkujuh tahun depan bagi kemudahan memindahkan mangsa banjir di negeri ini setiap kali bencana melanda," kata Mohd Jidin. 

 Mengikut perancangan awal, amphicoach akan digunakan untuk membawa pelancong ke beberapa tempat menarik sekitar bandar sebelum menyelusuri Sungai Terengganu. – Bernama, 3 April, 2014.




Ini penipuan KETUM mereka di twitter 



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.