PEMBANGKANG HANYA PANDAI CAKAP ,PEMUDA UMNO HANTAR LAGI SUKARELAWAN BANTU MANGSA BANJIR @khairykj @azwanbro @drnovandri

on Friday, December 6, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Pemuda UMNO Malaysia diketuai YB Khairy Jamaluddin hari ini  menghantar lagi sukarelawan  skuad OPS Banjir menerusi Briged Kesatria Muda ke Kuantan bagi membantu mangsa banjir di pusat pemindahan . Mereka membawa barang makanan  & barangan lain untuk diagihkan kepada mangsa di 3 buah negeri yang dilanda banjir teruk  .

Ini membuktikan kesungguhan Pemuda UMNO membantu rakyat di sana yang menjadi  banjir bukannya seperti pembangkang yang hanya sibuk meanalisa kan masalah  di pusat pemindahan & menyalahkan  kepada  agensi kerajaan .

GPB dimaklumkan semua KP Bahagian di negeri  terlibat dalam skuad OPS Banjir ini yang diketuai Pengerusi Briged Kesatria Muda , Sdr Armand Azha . 

Syabas PEMUDA UMNO !! Progresif & Pantas Bertindak !!






'

– Fasa kedua Pemuda UMNO hari ini bergerak ke lokasi banjir dalam usaha membantu menghulurkan pelbagai bantuan dalam bentuk makanan serta keperluan lain seperti ubatan, lampin bayi, susu, air mineral dan tuala wanita,
Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin berkata fasa kedua itu yang disertai oleh 100 sukarelawan dari Pemuda pusat dengan nilai barangan yang hampir mencecah RM600,000 akan membantu 1000 sukarelawan yang kini berada di negeri yang terlibat.
“Hari ini adalah fasa kedua menerusi Ops Banjir yang telah dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi di bawah Briged Kesatria muda Pemuda UMNO.
“Seramai 100 sukarelawan daripada Pemuda pusat terlibat untuk membantu 1000 sukarelawan yang sudah ada di negeri-negeri dan mereka ini membawa 30 kenderaan 4×4 dan tiga lori yang akan bawa 4000 kotak barangan yang mengandungi beras, bihun, ubatan, lampin, tuala wanita, biskut dan macam-macam lagi yang mencecah RM600,000.
“Destinasi kita adalah Pahang, Terengganu dan sebahagian Johor serta Kelantan. Kita hantar mereka sampai kita selesai agih dan fasa ketiga adalah fasa pembersihan. Selalu kita lihat apabila air dah turun ramai ingat masalah banjir dah selesai tetapi bagi mangsa banjir, mereka ini terpaksa balik kepada satu keadaan yang amat teruk perlu dibersihkan rumah dan sebagainya, “ katanya.
Beliau berkata demikian selepas pelancaran Ops Banjir oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Plaza Merdeka, PWTC, di sini, hari ini.
Tambah Khairy lagi pihaknya mendapat kerjasama daripada MBM dan juga pelbagai pihak lain yang telah sudi membantu menghulurkan sumbangan
“Pada masa yang sama kita juga tidak mahu orang salah faham bahawa walaupun Perhimpunan Agung UMNO berlangsung, namun mangsa banjir tetap diutamakan.
“Ahli kita 3 juta. Walaupun berhimpun di sini tidak bermakna ahli kita tidak bergerak di bawah. Malah ramai juga pemimpin kita tidak ada di sini. Datuk Idris Jusoh, Datuk Ahmad Said, Datuk Shabery Cheek, Datuk Seri Adnan Yaakob, Datuk Seri Mustapha Mohamed dan pimpinan lain. Malah PM, Datuk Seri Najib serta Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin pun turun padang,’ katanya.
Sementara itu, Pengerusi Briged Kesatria Muda Pemuda UMNO, Arman Azhar Abu Hanifah ketika ditemui menjelaskan pihaknya sedia membantu dan hari ini adalah fasa kedua sukarelawan yang akan turun padang.
“Sekali lagi menujukkan Pemuda prihatin dan tidak hanya bercakap tetapi implementasikan. Harap mangsa banjir bersabar dan insyaallah kita sedia membantu sekadar termampu.Sukarelawan kita akan turun seramai yang boleh dalam usaha membantu mangsa banjir,” katanya. -MediaUMNO


One Response

  1. Anonymous says:

    Penjelasan macam inilah yang akar umbi mahukan. Harap KJ lebih aktif dan agresif.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.