Pemuda UMNO dah bersuara, kecam mahasiswa bangsat Adam Adli !

on Monday, December 19, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengecam sekeras-kerasnya tindakan biadap dan melampau oleh peserta demonstrasi membantah Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU) petang semalam yang telah menurunkan bendera yang memamparkan gambar Presiden UMNO, YAB Dato' Sri Najib Tun Razak, dan menggantikannya dengan bendera himpunan mereka.

Tindakan sedemikian memaparkan bahawa kumpulan ini langsung tidak matang dan bertanggung jawab malahan mencabul etika dan adab ketika mengunjungi mana-mana tempat.

Bagi Pemuda UMNO, kami konsisten dalam memperjuangkan hak dan kebebasan mahasiswa dengan seruan agar pindaan dilakukan ke atas AUKU bagi memberikan peluang dan pengiktirafan kepada mahasiswa untuk melibatkan diri di dalam politik. Namun dalam kita merai serta menyamarakkan semangat keterbukaan dan penyertaan ini, jangan pula ada yang mencemar mahupun memperlekehkannya dengan perlakuan yang tidak mencerminkan tindakan dan pertimbangan yang matang.

Bahkan, perlakuan sedemikan tidak sepatutnya ditonjolkan oleh golongan mahasiswa yang mahukan peranan dan suara mereka sebagai golongan cendiakawan diiktiraf dan diwakili dalam masyarakat.

Pemuda UMNO menyeru agar mahasiswa tampil dengan perjuangan yang rasional dan beradab jika ingin bergiat di dalam politik. Perjuangan ini hendaklah berpaksikan kepada kebijaksanaan, peniliaian yang rasional serta kematangan terutama sekali dalam menghormati perbezaan pendapat. Janganlah kita begitu mudah terjebak dengan ledakan emosi mahupun terpaut dengan aksi yang tidak mencerminkan ketajaman pemikiran dan idealisme orang muda di kalangan mahasiswa.



Pemuda UMNO menggesa agar siasatan dilakukan ke ataskejadian tersebut dan pada masa yang sama mendesak agar pihak penganjur, yang terdiri daripada Solidariti Mahasiwa Malaysia dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik, memohon maaf kepada Presiden UMNO dan UMNO keseluruhannya.

Sumber: www.rembau.net.my



6 Responses

  1. Anonymous says:

    Ye ke nyahhhhhhh....

  2. Anonymous says:

    MAMAT2 UMNO ni nampak je panas berapi..especially yang T-shirt belang tu . Nak chari publisiti murah je..macam boss si Khairy tu juga la ! Siap takbir macam PAS plak ! Ni pon kira penchachai UMNO la ! Nak tergelak aku weh !

    Nak tampar2, penendang ka tu dah kira Assault / Battery Bro. Salah sisi undang2 tau.. kalau tak tau pi ambil LAW ! UMNO tak ajar yang tu ka ?

    Dari tampar ka penendang ka, hangpa UMNO chari la identiti semua mangkok hayon , PUKI, Chibai, haramjadah , sial PUKIMAK, BABI, jembalang, TOYOL, BURAGAS , kepala butoh budak 2 U tu dulu. Pastu pichit la teloq ka, jentik peliaq ka Pendaftar 2 dan Vice-chancellor U tu ..ambil tindakan BUANG semua dari U. Baru la padan muka depa. Ini kan jadi satu strategi bagus punya !

    Heh..hehh..hehhh. aku pulak yang pikiaq untuk hangpa penchachai muda UMNO nih !

    - aku : Budak Jalanan.

  3. Anonymous says:

    Sembang saja lebih.Sesama Melayu berani la...mcm PUKIDA.Dgn MCA terus jadi bapuk....

  4. Anonymous says:

    kalau yer pun marah kat golongan mahasiswa..
    janganlah tengking2 diorang macam tu sekali...
    Kalau benar anda pejuang melayu, bohonglah sebab tidak nampak langsung kesantunan anda dalam bebicara......

    Kalaulah anda menjadi panglima perang, lingkuplah negara ini...Kami mahu panglima perang yang bijak, bukan seperti brader yang dalam video tuh.....

    Ingat abang dalam video tuh, sorang mahasiswa diludah ditampar2....Puluhan ribu mahasiswa akan bangkit....Xkn nak tengok kuasa mahasiswa, ingat, mahasiswa mampu mengoncang kekukuhan pihak kerajaan.......

    Lastly, jangan mudah terbawa-bawa dengan emosi...kelak merana diri....

    | Ahmad Sabri |

  5. Anonymous says:

    ni lah gol mahasiswa yg xbrapa nk pandai, oh lupa, upsi je pun, kalo x dr stpm, dr sijil ntah mana2! Hak kebebasan akademik yer? Apa yg bebas koang nk sgt stkt blaja xguna sgt otak, stkt blaja subjek history, kenegaraan.. Xde lah pandai pun! Pandai merusuh jek... Blaja r pandai2, baru thn 2 pun, bebudak lg. Masa depan ko punmasih kelam. Penat mak ayah kau hantar blaja tp buat keje lain. Kesian kesian. Lepas keluar upsi jadilah cikgu yg terpekik terlolong nak gaji tinggi padahal kat unvct blaja ntah ke mana. Dgn adanya sistem skrg lah ramai anak Melayu berjaya, tp anak melayu yg mmg berusaha utk jadi pandai dan cemerlang je lah di unvct, anak melayu yg blaja utk masa depan, bukan anak melayu yang suke propaganda mcm adam ape ntah nama dia. Muka pun mcm samseng! Apa maksud dasar dan polisi pun kau xtau nak cerita pasal hak yer? Baguslah... Inilah anak melayu, kaum lain tepuk tangan sebab doang pun tak heran nak buat mcm hang. Tq.

  6. Anonymous says:

    Anonymous says:
    December 19, 2011 12:50 AM

    MAMAT2 UMNO ni nampak je panas berapi..especially yang T-shirt belang tu . Nak chari publisiti murah je..macam boss si Khairy tu juga la ! Siap takbir macam PAS plak ! Ni pon kira penchachai UMNO la ! Nak tergelak aku weh !

    takbir macam pas???? takbir tu pas punya ke????

    apa pon perbuatan budak tu kurang ajar....tak heran lah yg sokong puak2 bingai....

    apa kata kalau orang pergi mana2 pejabat pr...dan turunkan bendera pembangkang??? puak pembangkang nak senyum je ke????

    nampak sangat diperguna budak tu.....tak berapa kerat pon yg dungu rela diperalatkan.....
    belajar la dulu...bukan lama pon...lepas belajar berpolitik la sangat takde sapa nak larang.....

    bagus lah tak payah minta maaf...dengan itu makin ramai lah org kenal sikap....dan makin ramai lah penyokong senyap akan kembali menyokong kerajaan....
    tak macam kecoh kokok berderai montot gelumang taik...busok org lari jauh.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.