Hidup Melayu Gegar Pdg Rengas

on Thursday, July 31, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Melayu jangan diusik. Mereka adalah singa yang tidur. Demikianlah apa yang telah berlaku di Padang Rengas. Lebih 13,000 Melayu berhimpun dan memberikan amaran kepada semua. Jangan bicara soal Kontrak Sosial. Jangan bicara soal Hak Keistimewaan Melayu. Siapa Bar Council nak membicarakan Hak Keistimewaan Melayu? Ini Tanah Melayu. Ini Negeri Melayu. Hormatilah orang Melayu!

Bangsa Melayu menghormati Hak Kewarganegaraan Kaum India dan Cina. Justeru, ingatan diberikan. Khusus ingatan kepada Karpal Singh oleh Pemuda Melayu Perak.



Ingatlah! Selain UMNO, Agenda Melayu juga adalah gagasan Gerakan Belia 4B. Agenda Melayu juga adalah gagasan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung. Agenda Melayu juga adalah gagasan berpuluh-puluh lagi pertubuhan (NGO) Melayu.


"Ketuanan Melayu adalah Benar!" Semua yang hadir melaungkan Hidup Melayu dengan penuh gegaran! Menyanyikan bersama-sama Lagu Anak Kecil Main Api...... Ingat! Jangan Main Api!


Ketuanan Melayu adalah Raja Berperlembagaan. Kami daulatkan Raja Melayu. Inilah Raja Melayu. Malaysia itu Melayu. Ketuanan Melayu adalah Bahasa Malayu. Bahasa Malaysia itu adalah Bahasa Melayu. Bahasa Perlembagaan. Bahasa Dewan Perundangan.


Ketuanan Melayu adalah Dasar Ekonomi Baru. Hak sekurang-kurangnya 30% Ekuiti Ekonomi Melayu. Ketuanan Melayu itu adalah Tanah Rizab Melayu. Ketuanan Melayu itu adalah Kepimpinan Melayu. Teras Bangsa Malaysia adalah Bangsa Melayu. Ini semua adalah barang perlu diingat.

Hidup Melayu terus gegar dan bergegar di Padang Rengas. Lebih 13,000 orang yang pulang nanti akan menjalankan tugas. Mengasah keris pusaka bangsa. Demi Agama, Bangsa dan Negara.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.