Anwar tipu rakyat lagi dalam debat

on Wednesday, July 16, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Debat semalam membuktikan Anwar menipu rakyat dengan mengatakan bahawa subsidi bernilai RM 5 billion boleh menurunkan harga petrol sebanyak 30 sen.

Ini diikut dengan kadar semasa pada 3 Julai 2008 menunjukkan harga minyak per barrel ialah US 145.00. Pakar analysis minyak, Matthew Simmons turut membayangkan bahawa harga minyak akan naik sehingga US 300 se barrel menjelang 2013. Ini bertentangan dengan fakta yang dinyatakan oleh Anwar bahawa minyak akan kekal pada kadar semasa.


One Response

  1. Anonymous says:

    ko tk reti ka..anwar nk bw turun duit minyak bukan pki duit petronas.....

    Bukan sahaja jumlah penurunan disebutkan, tetapi berapa jumlah dana yang diperlukan dan dari mana dana itu diperolehi. Lima bilion ringgit diperlukan, dua bilion dari pengurangan rezab tenaga letrik dari 40 peratus kepada 20 peratus, satu bilion dari perundingan semula dengan IPP, satu bilion dari wang kerajaan yang bocor akibat rasuah, dan satu bilion lagi dari dividen Petronas. Dengan menyatakan rancangan ini Anwar telah memenangi perdebatan tersebut kerana inilah intinya.

    sekupang dana petronas tak pki..cuma duit dividen free yg bg kpd kerajaan..

    ahmad sabri chik..kalah..KO..tak jwp pn..hujah anwar ..keja serang peribadi..

    BN takda tokoh...cuma [pak turut...semua pak metri bodoh.!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.