Mungkin Penyokong Pas yang bom pejabat DAP

on Sunday, May 18, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Mungkin Penyokong Pas yang bom pejabat DAP
Written by / Posted by Administrator
Friday, 16 May 2008 02:42
Tindakan mengebom ibu pejabat DAP di Ipoh tidak akan menyelesaikan sebarang masalah, kata Mursyidul Am, Datuk Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan perbuatan itu didalangi oleh mereka yang kecewa.

"Pengeboman dan pembunuhan tidak akan membantu menyelesaikan masalah. Cara ini hanya dilakukan oleh mereka yang kecewa," Bernama memetik beliau berkata. Dalam kejadian pukul 2.20 pagi semalam, ibu pejabat DAP Perak nyaris terbakar apabila dilontar dengan bom petrol oleh dua lelaki yang tidak dikenali. Kejadian itu disedari oleh seorang pengawal keselamatan Ammeri Ahmad, 45, yang ketika itu bertugas di sebuah sekolah berhampiran yang kemudian menghubungi pihak polis. - laporan harakah

Komen : Nik Aziz terus menganggap bahawa kejadian mengebom pejabat DAP ini dilakukan oleh penyokong Kerajaan BN dalam komen beliau di harakah. Namun maklumat yang kami dapat adalah kerja-kerja ini sebenarnya dilakukan oleh Ahli Pas yang mungkin tidak berpuas hati dengan DAP kerana merasakan bahawa parti mereka kini telah diperkudakan oleh DAP. Mereka mungkin kecewa dengan tindakan DAP yang tidak menghormati pemimpin mereka dan menopoli kepimpinan walaupun Menteri Besar Perak adalah wakil PAS.

Kerja-kerja sebegini jarang sekali dilakukan oleh penyokong BN kerana kerja ganas ini bukanlah budaya BN kerana mereka ini tidak terlatih seperti penyokong pembangkang yang telah mempunyai sejarah melakukan keganasan dijalanan dan melakukan perkara yang ganas sebegini. Ada yang berpendapat perbuatan ini juga adalah untuk menutup cerita dan membakar kemarahan orang Melayu dalam isu Karpal Singh yang telah menghina Raja.

kulispisang.com


kadang2 ada betul jg dari penyokong PAS sendiri . ada yang golongan pas yang tidak setuju dengan kepimpinan PAS sndiri bersekongkol dgn DAP dan ini kesan nya bila DAP anggap PAS spt anjing mereka . kes budak johor anak ahli pas yg komen di forum mereka menyatakan darah karpal halal dibunuh pun dari PAS juga. tak mustahil kejadian letupan bom petrol ini dari PAS kerana kita mmg tahun PAS parti yang ganas spt di Bt Buruk , Bersih dan Marang . pasti selepas kejadian ni DAP perak kena hati2 dengan tindakan mereka kerana mereka berada di majoriti melayu dan orang melayu masih dengan UMNO!!! ..


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.