Boneka DAP pertama sokong Karpal

on Monday, May 12, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

GEORGETOWN, 9 Mei (Hrkh) - Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohamad Fairuz Khairudin tidak mahu mana-mana pihak mempolitikkan isu 'Melayu marah' ekoran kenyataan Ahli Parlimen Bukit Glugor, Karpal Singh terhadap pihak Istana Perak.

Apapun katanya, sebagai rakyat yang menghormati institusi raja tentu Karpal bukan bertindak melulu sebaliknya ia adalah mainan media dan disambut oleh kepimpinan Umno kononya terlalu menjagai kedaulatan Melayu.

"Lihat perkembangan antara Kerajaan Negeri Perak dan Istana dengan lebih teliti, jangan melulu mengeluarkan kenyataan kononnya Melayu begitu marah ekoran kenyataan Karpal Singh yang dikatakan cuba mengatasi suara Sultan dalam sesuatu perkara membabitkan istana," jelasnya dalam sidang media selepas mesyuarat exco petang tadi.
Menurutnya, hanya sebilangan Melayu sahaja yang marah sedangkan sebahagian besar bangsa Melayu tidak bertindak apa-apa kerana tahu lazimnya isu membabitkan pembangkang sengaja disalah tafsirkan untuk kepentingan kerajaan.


Menyentuh mengenai saranan supaya menasihati kepimpinan DAP agar jangan terlalu menimbulkan isu berkaitan institusi raja Mohamad Fairuz berkata, semuanya akan dibincangkan oleh Parti Keadilan Rakyat (KeAdiLan) dengan sebaik mungkin untuk menghindarkan prasangka bahawa ada antara parti dalam Pakatan Rakyat tidak menghormati institusi raja.

Apapun katanya, perbincangan mendalam harus disepakati kerana institusi itu wajar dijagai dengan baik memandangkan Sultan ataupun raja adalah payung kedaulatan di Malaysia.

"Tentang rakan DAP mereka juga wajar meneliti terlebih dahulu sebarang kenyataan agar tidak menimbulkan prasangka sehingga mewujudkan konflik dengan pihak istana.

"Institusi raja harus disanjung kerana mereka merupakan payung kedaulatan di Malaysia," tambahnya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti, Permatang Pauh. - mns



ini dia pejuang keadilan dari guar perahu yang pertama yang menyokong Karpal sigh .boneka DAP mesti ikut cakap bos dia ..YES BOSS !!!


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.