Pemuda Umno desak SKMM bertindak cepat terhadap individu hina YDP Agong @khairykj

on Monday, June 3, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments






 Pergerakan Pemuda Umno mahu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bertindak cepat dan tegas terhadap individu yang menghina Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menerusi laman sosial Facebook.

 Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata perbuatan menyalahgunakan kebebasan untuk menulis dalam media sosial itu tidak boleh dikompromi dan tindakan perlu dikenakan kerana ia melampaui batas.

 "Pemuda Umno memandang serius beberapa 'posting' yang telah dibuat dalam media sosial terutama dalam Facebook. Yang terkini adalah 'posting' dalam Facebook iaitu kenyataan-kenyataan yang menghina kedudukan Yang di-Pertuan Agong.

 "Walaupun saya selaku Ketua Pemuda Umno menyokong kebebasan bersuara tetapi ada batasnya dan sikap bertanggungjawab," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke Kompleks Belia dan Sukan Negeri Johor, Larkin, di sini, hari ini.

 Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata pihaknya sudah cuba mendidik dan berhubung dengan pengamal media sosial sejak dahulu lagi, namun, masih terdapat di kalangan mereka yang tetap berdegil dengan terus mengeluarkan kenyataan tidak bertanggungjawab.

 Beliau berkata keamanan negara dapat dikekalkan sekiranya undang-undang sedia ada di bawah SKMM dapat dikuatkuasakan tanpa rasa takut.

 "Kita (Pemuda Umno) sudah melakukan banyak cara untuk mendidik mereka, cuba berhubung tetapi apabila mereka masih lagi degil dan keluarkan kenyataan yang jelas berbaur hasutan, maka SKMM mesti bertindak," katanya. - Bernam


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Tujuan SAMSENG-SAMSENG RASIS DAP/PKR yang semakin GANAS kebencian mereka terbalikkan bendera tercinta kita – adalah untuk menghina lambang Islam di bendera kita, dan begitu benci orang Melayu kerana selalunya orang Melayu adalah pengikut setia Islam, yang berkuasa kuat politik di bumi tercinta, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain ini! Dan juga bila menghina DYMM Agong/Sultan-Sultan Melayu dan Permaisur-Permaisuri,i kerana mereka sebagai penjaga daulat Islam. Ini adalah sebab kenapa UMNO/PERKASA dan parti Bumiputera lain, mesti jangan ditipu dalang dua muka durjana seperti Gerakan dan MCA untuk buat parti tunggal kononnya - geramnya!

    Bahagian Pertama:

    Sebenarnya DAP dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya, itu nak tipu kita, berpura-pura berlagak macam DAP masih Komunis, dan untuk menipu golongan Melayu bodoh PKR/DAP yang fikir mereka ini kononya "intellektual" sebabbaca pasal Karl Marx, Lenin dll. DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan penjajah Kristian Zionis yang amat merbahaya, untuk menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura sudah terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam di Malaysia, terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, untuk dikuasai!. Kemudian penjajah Barat-Zionis ini akan menawan tanah Islam lain di Selatan Thailand/Filipina, yang juga kaya dengan minyak-gas yang bertimbun.

    Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria dan Iraq), cuba mengkristiankan Melayu/Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin, dan menghasut kaum Kristian biasa dan bukan Islam lain, supaya membenci orang Islam (di Malaysia, dihasut membenci orang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam termasuk di Malaysia Timur).

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

  2. Anonymous says:

    Bahagian kedua:

    Dan ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Sebab itulah saya juga syak sebabnya Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (Passport Malaysia tak benarkan ke Israel).

    Lihatlah betapa bahayanya pertubuhan Kristian Zionis ini di:

    1. http://londonprogressivejournal.com/article/9/in-depth-christian-zionism, In Depth: Christian Zionism, by Ravender Singh Sembhy, Fri 11th Jan 2008:

    …The Christian Zionists’ theory seems to be that Islam is the false global religion of the Antichrist which is threatening Jewish and Christian life, along with Israeli expansionism, thus further delaying Christ’s return....
    2. http://www.elca.org/What-We-Believe/Social-Issues/Journal-of-Lutheran-Ethics/Issues/May-2005/Challenge-the-Implications-of-Christian-Zionism.aspx, Challenge the Implications of "Christian Zionism", Ann E. Hafften:
    …. [4] "Christian Zionism" as manifested in the programming of the Christian Broadcasting Network (cbn.com) and the Trinity Broadcasting Network (tbn.org)...is a movement with serious political and economic leverage that advocates Israel as a nation that reaches from the Mediterranean to the Jordan River or even the Euphrates; the transfer of Palestinians from the West Bank and Gaza to other Arab states….

    Israeli Ambassador Zalmon Shoval stated: The whole land between the Mediterranean Sea and the Jordan River is ours ... historically, morally, and by virtue of international law. We do not see ourselves as "occupiers;" of anyone else's country; there never having been a Palestinian or other sovereign state in what is now usually referred to as "the territories." Nor, is it illegal for Jewish people to live anywhere in the area. These are not Arab lands, the way the press routinely defines them.'".....

  3. Anonymous says:

    Ini lah seorang KETUA PEMUDA yang akan dihentam oleh orang UMNO dan juga mereka2 yang menjadi budak suruhan insan bernama DR MAHATHIR. Selagi ALLAH SWT memberi nafas dan tenaga pada Dr Mahathir selagi itu lah apa saja yang dibuat oleh Khairy akan ditentang secara langsung atau pun tidak. Bagi Dr Mahathir , Khairy mesti dinyahkan dari peta politik UMNO dan negara. Bagi Dr Mahathir sesiapa sahaja yang mempunyai hubungan persaudaraan atau kawan rapat pada Pak Lah mesti dimatikan karier mereka. Cuba kita tengok, Dr Mahathir dan Pak Lah adalah merupakan mantan PM. Tetapi berapa banyak majlis yang Pak Lah dijemput oleh kerajaan berbanding Dr Mahathir. Pak Lah seolah oleh dilupai oleh kerajaan.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.