HOT ! SIAPA ANWAR UNTUK PERTIKAI TITAH YDP Agong ??

on Monday, June 3, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 10 Comments




Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata, titah yang di-Pertuan Agong yang menggesa rakyat di negara ini menerima keputusan Pilihan Raya 2013 disediakan Jabatan Perdana Menteri (JPM), dan Pakatan Rakyat (PR) jelasnya bersedia menerangkan pendirian mereka berhubung protes menolak keputusan pilihan raya 5 Mei lalu.

 Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah menitahkan pada Sabtu, semua pihak, tanpa mengira kaum dan kepercayaan, menyokong usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membaik pulih semula persefahaman kebangsaan.

 “Kita tahu sistem Perlembagaan di negara ini, ucapan Yang di-Pertuan Agong dibuat Jabatan Perdana Menteri, kemudian disahkan oleh perdana menteri, seterusnya dihantar oleh Pejabat Perdana Menteri untuk pertimbangan Agong,” kata Anwar (gambar) kepada pemberita ketika sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini.

 Menurut Anwar lagi, PR juga bersedia menulis warkah bagi menjelaskan tindakan mereka kepada Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah serta menerangkan penipuan dan kecurangan yang berlaku dalam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Kalau perlu kita boleh tulis warkah kepada Yang di-Pertuan Agong, menerangkan kecurangan dan keterlaluan dalam sikap SPR, serta kemuki bukti penipuan yang nyata.

“Kami menghargai kenyataan oleh Agong, namun ucapan itu disiapkan kerajaan,” katanya.


Dalam titahnya, Seri Paduka mahu agar prinsip-prinsip seperti demokrasi berparlimen yang sihat dan matang, Raja Berpelembagaan sebagai teras kestabilan nasional, menghormati falsafah Persekutuan, meraikan kepelbagaian, menjunjung keluhuran Perlembagaan dan memuliakan kedaulatan undang-undang dijadikan teras panduan kepada proses itu.


KOMEN GPB

 Anwar sendiri cakap ucapan itu dibuat JPM dan dihantar untik pertimbangan YDP Agong ... jadi kalau Tuanku dah perkenan selepas membaca ucapan ini ..

Jadi siapa  Anwar  untuk pertikai  titah YDP Agong ?  Atau dia  mahu jadi penderhaka ?



10 Responses

  1. Anonymous says:

    Macamlah YDP Agung tu tak boleh membuat penilaian sendiri.

    Macamla kat istana tu takde TV, takde internet, takde akhbar?

    Dia masih tak faham bidang kuasa raja-raja Melayu tapi ada hati nak jadi PM.

  2. Anonymous says:

    Tulis lah warkah kepada Agong ya peliwat tua Bangka. report polis pun pasal ink tak kekal....cakap banyak. mulut macam bontot...mengemut-ngemut, tapi jadi lobang taik.

  3. Anonymous says:

    DSAI manusia yang tak sedar diri selalu memberi ruang untuk bangsa asing menghina Raja2 malahan menghina Melayu Islam tapi kenapa masih ramai melayu islam yang tak faham.

  4. Aku Sayang Tun Mahathir says:

    elee..ucapan dia pun dibuat munawir alchipap tu..dia baca, jadi ucapan munawir alchipap ke ucapan BABI?...so?

  5. Anonymous says:

    cukup2 lah tu..........jangan sampai raja pun kau nak pertikaikan....aku dah mula meluat tengok muka ni............

  6. Anonymous says:

    Kita harap anuwar pula tulis pada YDA. Jangan cakap aje. Dulu kata nak bersara sampai sekarang masih tak tentu hala. Macam mana kami nak pecaya pada anuwar.

  7. Anonymous says:


    Terbaru berita orang mengaku bakal Sultan Kedah,bolehlahberkawan dengan bakal Perdana Menteri yg.kalah dalam pilihanraya.Cuaca dunia sekarang tidak menentu semua orang dah mereng otak nak jadi pembesar negara.

  8. Anonymous says:

    Anwar cakap JPM yang buat..Okla kalau JPM yang buat sekalipun,Kalau YDA dah setuju dan berkenan..apa masalahnya..YDA dah approve kan.. abis YDA tak reti baca ke.. tak paham apa yang dia baca ke? ]Anwar nak cakap YDA tu lurus bendul la...YDA tak berfikir...itu terang-terang menghina YDA!!!

  9. Anonymous says:

    adakah pejabat YDP Agung tidak mempunyai pegawai2 tadbir yg layak? atau adalah pejabat YDP Agung tidak mempunyai kakitangan?

  10. Anonymous says:

    anWAR..anWAR..anWAR..tak retih lagiker....nampak sangat ati busuk semua nak dipertikaikan. orang dah tak sukalah cara awak naik jemu & rimas 1 badan, lebih baik mengundur jaklah anWAR..nanti makin seksa balasannya diakhirat kelak. baik awak guna duit tu g Mekah sujud depan MEKAH banyak2 bertaubat... kalau zaman raja berdaulat dulu... dah lama awak kena makan sumpah / pancung kepala d khalayak ramai.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.