UMNO LEBIH BERJASA KEPADA GURU KAFA PP

on Sunday, March 30, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

UMNO LEBIH BERJASA KEPADA GURU KAFA DI PULAU PINANG
SEKIAN LAMA UMNO BERJUANG UNTUK MELAYU PULAU PINANG
PKR HANYA MELAKUKAN KEBAJIKAN UNTUK MELAYU PULAU PINANG SEPERTI MELEPASKAN BATUK DI TANGGA.
Satu cara yang amat nyata untuk mengaburi mata rakyat bahawa PKR Pulau Pinang membela nasib rakyat khususnya guru-guru agama KAFA dengan mengumumkan kenaikan RM 50.00 kepada guru-guru KAFA.. Persoalannya, benarkah PKR yang membela nasib guru-guru KAFA atau pun UMNO?Mari kita sama-sama menilai artikel di dalam Utusan Online ini :
PULAU PINANG 19 Mac – Kerajaan negeri hari ini mengumumkan kenaikan elaun guru Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA) sebanyak RM50 mulai 1 April ini, sebagai tambahan kepada RM500 sebulan yang diperoleh mereka sebelum ini.Timbalan Ketua Menteri, Mohammad Fairus Khairuddin berkata, kenaikan itu akan membabitkan pembayaran tambahan sebanyak RM879,000 kepada 1,465 guru di seluruh negeri ini.Menurutnya, bonus tambahan itu telah dipersetujui oleh Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri bagi memudahkan urusan dan tanggungjawab guru-guru berkenaan.‘‘Kita telah bersetuju untuk memberikan pembayaran kepada semua guru KAFA berkenaan secara ex-gratia, namun kita akan menetapkan bila pembayaran itu akan dilakukan,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri mesyuarat Exco Kerajaan Negeri yang pertama di sini hari ini.Turut hadir Ketua Menteri, Lim Guan Eng.Dalam pada itu, beliau memberitahu, kerajaan negeri juga akan menambah bilangan ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di kawasan-kawasan yang telah dikenal pasti.‘‘Buat masa ini, kita akan melakukan perubahan awal di beberapa tempat dan proses berkenaan akan dilakukan dengan cara yang cukup baik dan lancar,” katanya.http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?
FAKTA YANG WAJIB DIPERCAYAI
BAJET 2006 memperuntukan elaun penyelia Kelas Al-Quran dan Fardhu Ain (KAFA) dinaikkan daripada 500 ringgit sebulan kepada 750 ringgit sebulan;
ii. elaun guru KAFA ditetapkan sebanyak 500 ringgit sebulan. Sebelum ini, elaun maksimum bagi Semenanjung Malaysia ialah 288 ringgit sebulan dan bagi Sabah dan Sarawak, 336 ringgit sebulan
iii. JAIPP menambah RM 180.00 sebulan dari jumlah tersebut sewaktu Pulau Pinang di perintah oleh Barisan Nasional.


KESIMPULANNYA, SEWAKTU BARISAN NASIONAL MEMERINTAH PULAU PINANG, ELAUN KAFA TELAH BERTAMBAH SEBANYAK RM 392.00 SEDANGKAN KERAJAAN NEGERI YANG BERADA DI BAWAH DAP MELALUI TIMBALAN KETUA MENTERINYA YANG DATANG DARI PKR HANYA MAMPU MENAMBAH RM 50.00 SAHAJA.MENGAPA TKM MELAYU PKR TIDAK BERANI MENAMBAH RM 200.00?BARU TAMBAH RM 50.00 SEBULAN, KERAJAAN NEGERI DAN TKM DAH MULA HEBOH KONONNYA MENJAGA KEBAJIKAN WARGA KAFA SEDANGKAN BARISAN NASIONAL BERIKAN KEPADA KAFA SEBANYAK 6 KALI GANDA TAMBAHAN YANG DIBERIKAN OLEH KERAJAAN NEGERI SEKARANG.MUTIARA MELAYU PULAU PINANG MENCABAR TKM YANG DATANG DARI PKR MENGUMUMKAN KENAIKAN ELAUN KAFA SEBANYAK RM 200.00 SEKURANG-KURANGNYA DEMI MENJAGA KEBAJIKAN GURU KAFA. JANGAN MEMBANTU SEPERTI MELEPASKAN BATUK DI TANGGA.


Sumber : mysrimuara.blogspot.com


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.