KEPUTUSAN TERKINI PERATUSAN MENGUNDI #PRKKUALAKANGSAR

on Saturday, June 18, 2016 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Keputusan terkini peratursan keluar mengundi bagi PRK Kuala Kangsar sehingga jam 2 tengahari


 "Kalau betul-betul mereka yang layak mengundi keluar menunaikan tanggungjawab dan mereka yang berada di luar kawasan juga balik untuk mengundi, maka sasaran tersebut dapat dicapai.

 "Ini adalah harapan kita dalam menegakkan sistem demokrasi dalam negara menerusi pilihan raya," katanya kepada pemberita selepas meninjau pusat mengundi di Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Muda Musa di sini, Sabtu.

 Menurut Mohd Hashim, tiada sebarang kekecohan dilaporkan berlaku di kedua-dua PRK berkenaan setakat ini malah ia berlangsung dalam keadaan aman dan cuaca yang baik.

 "Saya harap mana-mana penyokong parti agar tidak mengeluarkan kata-kata kesat sehingga boleh menyinggung perasaan dan mencetuskan suasana tidak baik.

 Semoga keadaan ini berterusan sehingga pusat mengundi ditutup pada pukul 5 petang," katanya. Sebanyak 34 peratus pengundi (daripada 42,365 pengundi) di PRK Sungai Besar telah menunaikan tanggungjawab mereka, manakala di PRK Kuala Kangsar, sebanyak 36 peratus (daripada 32,632 pengundi) menunaikan tanggungjawab mereka setakat 11 pagi ini. 

PRK Kuala Kangsar diadakan serentak dengan PRK Sungai Besar, Selangor berikutan kematian Anggota Parlimen masing-masing iaitu Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad dan Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lepas. PRK Parlimen Kuala Kangsar menyaksikan pertandingan empat penjuru antara Barisan Nasional, PAS, Parti Amanah Negara (Amanah) dan Bebas, manakala PRK Sungai Besar - tiga penjuru antara BN, PAS dan Amanah. -- BERNAMA


One Response

  1. Unknown says:

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.