Syabas Safee ! Malaysia benam Vietnam 2 - 0

on Wednesday, December 15, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

2 gol oleh disumbangkan Safee Sali dibawa ke Vietnam


tandukan cantik untuk gol pertama


Tahniah & Syabas kepada skuad kebangsaan bimbingan K Rajagopal yang menewaskan pasukan Vietnam 2- 0 hasil jaringan penyerang Safee Sali dalam perlawanan Separuh Akhir Piala Suzuki 2010 di Bukit Jalil . Semua gol skuad negara ini dihasilkan pada separuh masa kedua dan perlawanan antara kedua-dua pasukan jelas seimbang .




Gol pertama Malaysia dihasilkan menerusi tandukan Safee hasil sepakan percuma oleh Ketua pasukan , Safiq Rahim yang gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol Vietnam . Manakala gol kedua juga bermula juga melalui Safiq yang melakukan shoot jauh ke pintu gol Vietnam dan bola itu muntah betul-betul dekat dengan Safee lalu beliau menolak mudah bola ke dalam gawang Vietnam.

Bekalan 2 goal yang dibawa skuad negara untuk ke Stadium Myn Din , Hanoi pada Sabtu ini nampaknya memberi sedikit kelebihan untuk berdepan puluhaqn ribu penyokong Vietnam Tetapi PB juga berharap skuad negara bimbingan K Rajagopal ini tidah mudah alpa dan berpuas hati dengan dengan bekalan 2 gol ini kerana sejarah skuad kebanggsaan bola sepak sebelum dalam Piala AFF ini telah terbukti jika kita alpa dan selesa maka akan menerima padah sepertimana berlaku pada Piala AFF 2002 dulu bila kita tewas kepada Indonesia di Bukit Jalil walaupun berbekal kelebihan 1 gol .

Tahniah skuad negara !!


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.