MAMPU KAH UMNO BERSENDIRIAN TANPA KERJASAMA POLITIK DENGAN PN ??

on Wednesday, October 14, 2020 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Add caption


Mampukan UMNO bersendirian masuk PRU 15 tanpa kerjasama dengan PN ? 


Itu lah persoalan yang diperdebatkan penganalisis dan pemerhati politik selepas UMNO pertimbang menarik diri menyokong kerajaan PN dan meletakkan syarat baru jika mahu meneruskan kerjasama politik ini . 

Jika UMNO bersendirian maka undi pengundi Melayu di kawasan majoriti dan campuran akan berpecah dan menguntungkan PH seperti mana pada PRU14.

Cuma saya  tertarik dengan pandangan berbeza Setiausaha Agung BN Tan Sri Annuar Musa yang anggap UMNO berhak semak kerjasama untuk pastikan muafakat lebih perkasa dan tersusun .



Kalau apa yang saya faham daripada kenyataan  ini ialah UMNO mahu terus kerjasama politik  jika PN sedia runding dan setuju syarat diletakkan  secara bertulis . 

Ini kerana sokongan  UMNO kepada PN kini   hanya  yang dilabel FOLLOWER sahaja  dan segala dasar kerajaan dan perancangan ekonomi ditentukan daripada pemimpin  parti PPBM sahaja  .

Lihat la sendiri dalak Kabinet PN , UMNO hanya diletakkan di Kementerian tidak penting dan tidak dekat  membantu rakyat

Tetapi jika ada keputusan kerajaan yang ditentang rakyat seperti pengabungan UEM Sunrise dengan Eco World yang dianggap bailout wang rakyat  , UMNO juga turut dipersalahkan sebab sebahagian kerajaan PN walhal yang membuat keputusan itu adalah KHAZANAH yang tiada langsung kaitan dengan  pemimpin UMNO .


Jadi , kenyataan Biro Politik UMNO semalam adalah tindakan yang bijak bagi menilai kembali kerjasama longgar ini dengan kerajaan PN dan menyedarkan kembali Muhyiddin agar jangan tamak sangat kuasa .  

Cukup cukup la seorang GILA KUASA macam Anwar Ibrahim . 

UMNO pernah  bersendirian ?  

Ya , mereka sudah lalui  pada   PRU14 .

Tapi mampukah BERSATU ??   Kerusi yang  lompat daripada UMNO adakah mampu mereka pertahankan ?? MP   Tasek Gelugor pun  menang hanya 81 undi ..


Saya berpandangan UMNO , BERSATU , PAS  saling memerlukan kerjasama  sebelum PRU15 bagi solid mendapat undi Melayu agar tidak berpecah .

Kalau nak bergaduh UMNO dengan PPBM sekarang ini  memang tepat sekali berbanding ketika nak PRU15.  Apa tak puas hati buat je ugutan sekarang kepada Muhyiddin agar dia sedar sikit tidak mempergunakan UMNO dan menikam seperti berlaku di PRN  Sabah . 




Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.