Azeez Rahim, Najib & Gempa Bumi Sulawesi

on Friday, October 5, 2018 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Jikalah ada Datuk Seri Najib dan Azeez Rahim...

Tsunami yang melanda Sulawesi telah seminggu berlalu. Ribuan mayat telah dikutip. Masih banyak lagi yang belum diuruskan.

Itu bagi yang telah mati. Bagi yang hidup pula, mereka kini bertarung dengan penyakit dan juga mengharapkan bantuan untuk meneruskan hidup. Mereka perlukan air dan makanan. Kanak2 perlukan susu . Wanita perlukan pakaian dan lampin wanita. Dan pelbagai lagi yg diperlukan.

Indonesia telah mengumumkan bahawa mereka perlukan bantuan antarabangsa. Jiran terdekat Indonesia adalah Malaysia.

Semasa di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib, jika ada bencana2 begini yang berlaku terhadap mana2 negara. Dalam masa yg singkat beliau akan menggerakkan bantuan. Dan Azeez Rahim dibawah KP1M lah manusia yang akan buat kerja menghimpunkan barang2 bantuan dari rakyat Malaysia yg ingin menyumbang untuk dibawa ke tempat tragedi.

Tapi kini semua itu telah jadi kenangan. DS Najib tidak lagi mengetuai negara. Manakala Azeez pula telah 10 hari dikurung oleh SPRM.

Minta maaf saudara2 kami di Indonesia. Kami tak bisa menghulurkan sumbangan dari kami rakyat Malaysia. Kerana tidak ada usaha bersepadu yg dilakukan oleh pemerintah kami untuk menolong kalian.

Tak mengapa....Allah Maha Kaya. Allah Maha Mengetahui. Allah Maha Besar. Antara lambat dengan cepat sahaja, kebenaran pasti akan menjelma.


One Response

  1. Mana mahacai2 KERAjaan PH tak nak komen ke.Piraaah

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.