NETIZEN KUTUK JERSI TERBARU PENANG 2017 MACAM BAJU SEKOLAH

on Saturday, January 14, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


13/01/2017 Pulau Pinang – Walaupun Faiz Subri telah mengharumkan nama Pulau Pinang dan Malaysia ke persada dunia, namun lain ceritanya dengan apa yang terjadi didalam skuad bolasepak negeri itu hari ini.
Pelancaran jersey baru untuk skuad bolasepak berkenaan bagi musim 2017 ternyata mendapat respon yang sangat negatif dari kebanyakan peminat bolasepak negeri ini.
Malah peminat dari negeri-negeri berhampiran juga tak kurang mengambil kesempatan untuk mengkritik jersey baru yang dianggap paling buruk dalam sejarah sukan bolasepak negeri tersebut.
Jersey baru skuad Harimau Kumbang itu dilancarkan oleh Ketua Menteri DAP Pulau Pinang, Lim Guan Eng bersama-sama Timbalannya Rashid Kasnon.
Dengan menggunakan tagline ‘Simple tapi Rare’.., jersey berkenaan mendapat kritikan kerana dianggap ketinggalan zaman serta setaraf dengan jersey kanak-kanak sekolah rendah.
Ada juga netizen yang menyifatkan penglibatan orang politik DAP didalam pasukan bolasepak negeri telah mencacatkan sukan tersebut terutamanya dari segi pemilihan jersey.
Mungkin mereka merujuk kepada Adun DAP Bukit Bendera iaitu Zairil Khir Johari yang dilantik sebagai Pengurus Pasukan Bolasepak Pulau Pinang ketika ini.
Apapun persepsi yang dilemparkan oleh penyokong serta peminat skuad Harimau Kumbang kepada pihak pengurusan Penang FA, yang pastinya jersey baru skuad bolasepak Pulau Mutiara itu bagi musim 2017 sangat memalukan.
Mungkin tak keterlaluan jika dikatakan, walaupun dijual dengan harga RM19.90 sehelai sekalipun, penyokong dan peminat Pulau Pinang akan ragu-ragu untuk membelinya. – Utaranews.com



One Response

  1. Anonymous says:

    Biasala Bro dah negeri PR

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.