PKNS bazirkan duit RM 500 ribu untuk publisiti bos baru !!

on Tuesday, June 22, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Jika sesiapa prihatin dan masih ingat, pada tahun lalu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) telah membeli masa iklan "Selamat Hari Raya" selepas Buletin Utama. Anehnya sebagai sebuah syarikat konglomerat, PKNS tidak pun mengiklankan sebarang produk tetapi hanya mengeluarkan ucapan Selamat Hari Raya daripada Pengurus Besar PKNS yang baru, Othman Omar.

Selangordaily difahamkan PKNS menghabiskan sebanyak LIMA RATUS RIBU RINGGIT MALAYSIA (RM 500, 000.00) untuk iklan sepanjang minggu tersebut.

Apakah ini bentuk pengurusan korporat yang dibangga-banggakan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim? Mengapa Ran Sri Khalid membenarkan kroninya Othman Omar menghabiskan wang sebanyak itu untuk menunjukkan mukanya di dalam TV3? Apakah Othman Omar salah seorang calon wakil rakyat PKR dalam pilihan raya akan datang?

Tan Sri Khalid pernah mencemuh Dr. Khir Toyo dengan kenyataan berikut:

"Jika saya menjadi beliau, saya akan menggunakan peluang ini untuk belajar mengenai pengurusan, di Universiti Malaya ada sekolah pentadbiran awam. Disebabkan pengalaman saya menyelesaikan banyak keputusan silap yang dia buat, saya fikir dia tidak mempunyai cukup kecekapan untuk mentadbir negeri. Banyak keputusan yang diambil beliau tidak menepati ujian korporat dan ujian kebolehsanaan"

Apabila Dr. Khir meninggalkan pentadbiran negeri, PKNS mencatat keuntungan hampir RM 400 juta. Namun pembangkang begitu marah kerana beliau menerima bonus RM 100, 000.00. Hari ini kita mahu tahu berapa PKNS untung tahun lalu sehingga melayakkan PKNS membayar RM 500 ribu untuk siaran iklan TV3 hanya semata-mata untuk membolehkan Pengurus Besarnya membuat ucapan selamat hari raya.

Jika bukan RM 500 ribu kita juga mahu tahu berapa kos sebenar iklan selamat hari raya Pengurus Besar PKNS di TV3 tahun lalu.

Agaknya inilah yang Khalid belajar selama berada dalam dunia korporat. Patutlah selepas "dihalau" dari dari Guthrie beliau tidak lagi djemput oleh mana-mana konglomerat terkemuka di negara ini.

Sumber: Selangor Daily


Komen PB

Pakatan selalu menyerang kerajaan BN dan syarikat GLC bazirkan wang rakyat tetapi nampakanya GLC Kerajaan negeri Pakatan seperti PKNS pun sama bazirkan wang untuk publisiti menaikkan nama Boss nya yang baru .

Inilah dia cara merakyatkan ekonomi negeri Selangor ?????


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.