MP UMNO bergaduh dengan pembangkang pertikai isu biasiswa

on Wednesday, June 9, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Satu usul dibentangkan mengikut peraturan Dewan Rakyat 26(1)(P) bagi menyiasat kekecohan yang berlaku di tempat rehat khas ahli parlimen ketika mereka mengadakan perbincangan mengenai kekurangan biasiswa kerajaan yang ditawarkan kepada pelajar bukan bumiputera.

Datuk Bung Moktar Radin dari Umno berkata beliau memfailkan usul itu selepas pertengkaran hangat antara wakil rakyat pembangkang dan kerajaan, termasuk dirinya ketika ke tempat rehat berkenaan. Bung mendakwa 'orang luar' juga berada di tempat rehat itu dan terbabit dalam perbincangan berkenaan, justeru katanya “keselamatan ahli parlimen tergugat'. Semasa perbincangan meja bulat, pertengkaran hangat dilaporkan antara Bung dan MP Tangga Batu (Umno) Idris Harun dengan pemimpin pembangkang.



Menurut Idris ketika menjejakkan kakinya di tempat rehat itu, beliau terdengar suara-suara yang memaki hamum Umno dan BN dan beliau cuba menegur mereka kerana tidakan berkenaan tidak berpatutan.


"Mereka memaki BN celaka, Umno celaka, jadi saya cuba menasihatkan mereka. Saya menyapa Kula (DAP Ipoh Barat) dan Kit Siang (DAP Ipoh Timur) dan memberitahu mereka bahawa saya ingin mendengar hujah mereka dan mengambil bahagian dalam perbincangan, tetapi ada di antara mereka mula memaki dan menghalau serta menolak saya,” katanya kepada wartawan.


Menurut Idris, oleh kerana jumlah mereka lebih ramai, beliau mengambil keputusan untuk berundur.




Komen PB

Daripada video you tube ini, kita dapat lihat ramai geng India daripada DAP dan PKR menguasai tempat rehat MP di Parlimen seperti depa pulak berkuasa . Bastard !!

Apa yang puak2 racist ini buat ??? Kita boleh lihat sendiri cukup sikap biadab puak2 haram jadah ini mempertikai kekurangan pemberian biasiswa untuk bangsa mereka dan menyalahkan UMNO dengan maki hamun celaka ... Bila mereka ramai , puak2 ni sudah besar kepala dan kurang ajar menghina dan maki UMNO dan BN .

Syabas kepada dua orang MT UMNO seperti Datuk Bung Moktar dan Datuk Idris yang berani berdepan dengan orang luar dari pembangkang ini yang kurang ajar ,dan berlagak seperti samseng di Parlimen ...






2 Responses

  1. Anonymous says:

    Bila 1 - Diam-diam tak buat kacau
    Bila 2 - Buat trade union
    Bila 3 - Buat parti politic
    Bila 4 - Punya lah bising....

  2. Shaf Nor says:

    Ahli Parlimen Labis, Chua Tee Yong sekarang Timbalan Menteri adalah 1Malaysia sejati.
    Ikutilah ucapannya pada jam 4.21 petang 16 Mac lalu.
    Inilah baru pejuang bangsa! Berani!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.