Pemuda UMNO Sabah desak KJ diberi jawatan kabinet

on Wednesday, June 2, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Pemuda Umno Sabah mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mempertimbangkan jawatan kabinet kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin kerana ia boleh Ketuanya, Azman Ruslan berkata jika Khairy yang juga ahli parlimen Rembau tidak memegang apa-apa jawatan dalam kabinet, kemungkinan besar ia akan mempengaruhi sokongan daripada golongan muda.

"(Ketua) Pemuda perlu diberikan pengiktirafan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Sehubungan itu, Azman kecewa kerana ketuanya ketua Pemuda bahagian Rembau, tidak dipilih menganggotai kabinet yang diketuai Najib yang juga presiden Umno.

Azman mengulas rombakan kabinet yang diumumkan Najib semalam yang menyaksikan lima orang senator dan dua anggota parlimen dilantikan sebagai timbalan menteri yang baru.

Sementara itu, ketua Pemuda Umno Kelantan berkata, beliau menghormati dan akur dengan keputusan Najib yang juga presiden Umno melakukan rombakan kabinetnya semalam.

Bagaimanapun, beliau berharap kerajaan memberi kepercayaan kepada pergerakan Pemuda untuk menganggotai kabinet selepas ini. mempengaruhi sokongan daripada golongan muda.

Komen PB

PB masih menaruh harapan agar pemimpin dari Pemuda UMNO diberikan tempat dalam kabinet . Cuma PB kesal sangat penyenaraian lebih banyak senator dalam rombakan kabinet yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, jelas memberi tanggapan bahawa ahli parlimen BN tidak layak dilantik menjadi menteri dan timbalan menteri.

Cukup mudah menjadi menteri, tak perlu bersusah payah pun bertanding dalam Pilihanraya untuk menjadi ahli Parlimen pun . Selain itu yang anak Chua Soi Lek yang masih mentah berumur 33 tahun pun boleh dapat .klik di sini

Apa kriteria dan KPI untuk Najib memilih budak mentah baru setahun jagung ini ??? Tak kan Bapa jadi Presiden MCA , anak terus boleh direkomen jadi Timb Menteri . Apa yang dia tau tentang pertanian dan asas tani ???

Kalau PB compare dia ni dengan KJ , bagi langit dan bumi ... apa hebat sangat anak CSL ini ?? Dalam Parlimen , PB tak pernah tengok muka ni dalam TV berbahas melawan pembangkang seperti KJ buat . Tetapi memang betul la pandangan drpd rakan blogger abe mie , Najib sekarang ini buat Semua untuk Orang Cina .

Nampak gaya orang Cina di Malaysia kini dilayan seperti tetamu kehormat dalam semua aspek ketika orang Melayu ditindas menguasai ekonomi. Anwar janji TPM kepada Cina , manakala Najib pulak bagi berlambak jawatan menteri senator semua kat Cina dalam rombakan kabinet semalam .Kedua-dua mahu memikat hati dan jiwa orang Cina apabila melantik kaum ini menguasai kabinet bermula Jumaat nanti.








Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.