Nisbah 40 : 1 , Belia Melayu wajib daftar segera pemilih @ hilang kuasa politik Melayu

on Wednesday, June 30, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Kuala Lumpur 28 Jun – Orang Melayu di negara ini perlu sedar yang mana kuasa politik mereka boleh terhapus jika terus enggan mendaftar sebagai pengundi atau mengundi pada pilihan raya umum akan datang.
Perkara ini disuarakan Pengerusi oleh Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Pemuda UMNO, Mohd Hishamudin Yahya setelah kajian pihaknya mendapati mendapati nisbah antara orang Melayu dan bukan Melayu yang mendaftar sebagai pengundi baru sejak Pilihan Raya Umum 2008 sehingga bulan ini adalah satu Melayu dan 40 bukan Melayu (1:40).
Menurut beliau, kajian pihaknya itu merangkumi keseluruhan aspek termasuk umur dan jantina membabitkan golongan muda dan tua.
“Jika kita tidak serius dan bersungguh-sungguh menarik orang Melayu mendaftar sebagai pengundi, kita bimbang kuasa politik Melayu akan lenyap. Ini adalah kenyataan yang harus kita hadapi dan atasi segera.
“Justeru, UMNO bahagian seluruh negara perlu mempergiatkan usaha menambah daftar pemilih untuk memastikan kuasa politik orang Melayu terus kekal di Malaysia.
“Katanya, ia kerana pengundi Melayu memberi signifikan besar terhadap kejayaan kerajaan BN yang diterajui UMNO untuk terus berkuasa dan memerintah selepas pilihan raya umum ke-13,” katanya.klik di sini



Syabas Pemuda UMNO dan Yeop Putrajaya yang berjaya membuka mata semua orang UMNO khususnya dan orang Melayu mengenai betapa pentingnya mendaftar sebagai pengundi .
Di sini gerak kerja Pemuda di setiap bahagian dan negeri sepatutnya perlu lebih aktif melakukan kempen daftar mengundi dikalangan pengundi muda .
Di PP , peratusan mengikut kaum di PP telah menunjukkan bangsa Melayu sudah melebihi kaum Cina. Tetapi bilangan pengundi berdaftar cukup menyedihkan amat kurang jurangnya jika dibandingkan kaum Cina. Malah pendaftaran pengundi baru juga sekarang ini juga amat kurang dikalangan belia Melayu jika dibandingkan dengan belia Cina .
Kawan PB pernah beritahu PB semasa DAP membuat kempen daftar mengundi di Sunway Carnival , borang daftar yang diperuntukan di situ telah habis diedarkan dan majoriti yang mendaftar di situ adalah belia Cina . Malah menurut sumber , borang daftar mengundi yang didaftakan mengikut saluran parti yang dihantar ke SPR setiap bulan menunjukkan borang daftar pemilih daripada DAP lebih banyak daripada UMNO .
Apa tunggu lagi UMNO Pulau Pinang ?? Buat lah gerak kerja lebih agresif lagi kempen daftar mengundi di setiap bahagian . Jangan hanya buat kerja seperti melepas batuk di tangga dengan buat program UMNO dan buka kaunter daftar saja dan tunggu golongan muda mai ..
itu bukan zamannya lagi , Pemuda terutamanya perlu turun ke akar umbi sendiri dan kalau perlu jumpa terus golongan muda ini seperti mat2 rempit.. Dulu ada Putera UMNO , sekarang mana pergi dah ???
Selain itu, kalau golongan belia Melayu ini minat sangat artis2 hiburan seperti Meet Uncle Hussein , Aizat, Bunkface .. apa salahnya UMNO gunakan pengaruh artis2 ini bersama kita berkempen kepada golongan belia Melayu agar sedar akan kepentingan untuk daftar mengundi .

BUAT KERJA SEMUA , JANGAN DOK TIDUR LAGI !!!

Link




One Response

  1. Anonymous says:

    Aku menyeru semua orang Melayu supaya mendaftar sebagai pemileh dengan segera.Ini sahaja cara kita hendak menghalang agenda orang 'Kapiak' tu yang hendak berkuasa diatas bumi Melayu ni.Orang PAS dan PKR dah jadi pengkhianat kepada bangsa dan agama Islam kerana disebabkan mereka Melayu dah berpecah.Di p.pinang dan Selangor kuasa Melayu dah dirampas.Lepas ini banyak lagi agenda tersembunyi mereka akan terserlah.Orang Cina sentiasa tak puas pada apa yang mereka perolehi, mereka mahu lebih. Masa kempen pilihanraya , UMNO bagi mereka macam2 tapi masa mengundi mereka pangkah DAP.Inilah sikap kafir Harbi diatas muka bumi ini.Ayoh kita bangun dan halang agenda golongan 'kapiak'ini.ALLAHUAKBAR.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.