Mr Bean PAS yang bebal dan bahalol

on Friday, June 11, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments

Mahfuz cuba kaitkan orang yang pencetus
misi bantuan ke GAZA sebagai pro Yahudi..



Heran betul dengan pemikiran ahli Parlimen Pokok Sena si Mahfuz Omar ni. Adakalanya cara dia berfikir dah serupa budak-budak PASTI. Adakalanya nampak macam orang tak cukup akal pun ada.

Minta maaf cakap lah kalau terkasar bahasa sikit, tapi selain dari kecaman rakyat Malaysia terhadap Israel, ada lagi sekor manusia ber ideologi Israel ni harus dikecam juga. Siapa dia? Si Mahfuz ni lah.



Mana tak dikatakan perangai macam Israel. Sebelum ini bukan main lagi ahli Parlimen Pas Pokok Sena ni mengugut kerajaan DS Najib supaya mengadakan sidang khas Parlimen bagi mengutuk serta mendesak tindakan diambil ke atas kezaliman Israel.

Siap bagi tempoh 48 jam lagi kepada DS Najib tu. Tanpa segan silu juga dia melalak di satu perhimpunan jalanan mahukan kerajaan membentangkan plan menyelamat aktivis bantuan rakyat Malaysia yang ada di dalam kapal Mavi Marmara dan juga Rachel Corie.

Dan 5 hari selepas Mahfuz meroyan ugut kerajaan, DS Najib telah membentangkan ususl mengecam dan mendesak tindakan terhadap kekejaman Israel di Sidang Parlimen. Malah, aktivis-aktivis Malaysia yang menyertai Flotila bantuan ke Gaza pun sudah selamat kembali tiba di negara setelah kerajaan berkerjasama dengan Duta-Duta luar bagi pembebasan mereka.

Hari ini, setelah semua isu berkaitan kecaman serta desakan untuk Israel dilakukan dengan cara paling baik oleh pihak kerajaan, Mahfuz meroyan pula mengatakan bahawa tiada gunanya DS Najib membentangkan usul mengecam Israel di Parlimen.

Selain itu, mungkin kerana tertekan dengan kehebatan DS Najib membahaskan usul di Parlimen, Mahfuz mengaitkan pula polisi kerajaan yang dituduhnya sebagai pro yahudi hinggakan nama Tun Mahathir pun diheretnya juga bagi menghentam kerajaan.

Lupakah si Mahfuz bahawa Tun Mahathir merupakan Pengerusi PGPO yang menjadi tunjang utama misi bantuan keamanan Gaza ini?

Apa pula sumbangan Pas terutama Nik Aziz ke Palestin? Mengapa Mahfuz tak melalak bila Nik Aziz dan Hj Hadi lambat mengeluarkan kecaman terhadap Israel? Mengapa Mahfuz tak menyalak kepada Anwar Ibrahim supaya mendesak rakan-rakan yahudinya mengecam Israel?

Patutlah Pas dari dulu hingga kini tak diberikan kesempatan oleh Allah swt menjadi peneraju negara. Dengan adanya manusia-manusia bergenetik lembab seperti Mahfuz ini diangkat menjadi pemimpin didalam Pas, pastinya akan lingkup negara jika pemerintahan diletakkan ke tangan mereka.

Cubalah anda semua bayangkan sendiri kedungguan ahli Parlimen Pas Pokok Sena ini. Dan nilaikanlah sendiri tahap pemikiran manusia seperti Mahfuz ini.

Selain sifat kurang cerdik dan bebal yang dimiliki, inilah contoh terbaik manusia yang bersifat irihati dan juga manusia yang dikatakan "perut busuk" didalam peribahasa melayu lama.

Padanlah mereka-mereka ini dijadikan kuda tunggangan oleh DAP dan PKR jika di lihat dari sudut kedungguan mereka.

sumber : mykmu.net


5 Responses

  1. Anonymous says:

    heran apanya , mahfuz ni kelulusan cuma SPM , tu pun tak lulus , tak percaya ? cuba bawa dia cakap english ..atau berucap dalm bahasa english kalau datang sakit semput dia ,
    ilmu agama ? tanyalah pada para guru di kelantan , sedalam mana dia mengaji ?

    dia ni masukpolitik semata2 minat , dari segi ilmu ..hancus , mahfus ni barat burung tiung , cuma tahu ajuk cakap orang tapi dia sendiri tak faham apa makna dia cakap ,

  2. Siapa pemimpin dalam PAS kununnya yang boleh jadi PM jika PAS menang PRU 13?

    Nik Ajis Wali Agung
    Nik Amar Najis
    Abdul Hadi Awang al Marang Kerapu
    Mahfuz Bean Omar
    Nizar Kerajaan Pasir Berdengung
    Kamaruddin IKD Jaafar
    Nasharuddin Omar
    Jalan Harun Taib
    Harun Din Darus Syifa
    Ismail Dictionary
    Mat Sabu Ayam Sabung
    Al Tontowi Sarban besar
    Salahtudin Al Kelubi
    Hassan anak Pak Ali
    Khalid Gereja

    sapa-sapa yang berkaliber di atas ni habaq mai
    kaki lebar, kaki belit??

  3. Anonymous says:

    aku tak tau kenapa, tapi serius, die memang bodoh.. ngan aku2 jadi bengong baca blog dia, Gemasuara.

  4. Anonymous says:

    Aku dari dulu tak percayakan pas kerana mereka gunakan ugama islam untuk perjuangan politik mereka lepas tu mereka kata mereka lah yg terbaik sedangkan perjuangan mereka sebesar hama pun tak ada hanya untuk kuasa dan harta dan berbini banyak untuk menyatukan org melayu langsung tiada kalau nak diikutkan pas ini parti terbesar kedua selepas UMNO tapi pas tidak mahu org melayu bersatu kerana apa pemikiran mereka terlalu sempit takut hilang semua harta dunia selagi kita dinamakan manusia jangan cakap lah pas ke umno ke tak lari untuk kaut keuntungan saja kadang kadang terlupa asal usul kita sebelum allah turunkan bala yg lebeh teruk dari bumi palastine cepat cepat kita bertaubat.

  5. Anonymous says:

    PB-mat ni takut nanti parlimen Pokak Sena tendang dia.mau tak mau salaklah bukit kut-kut runtuh.ingat tak bekas Yb Kuala Kedah sikit sakan punya menyalak la ni apa dah jadi,orang sendiri pun tak kesah.no value.kalau dengan TDM main jauh-jauh,dia maju pun kerana orang ini.tengoklah sekarang apa dah jadi dulu kata UMNO murtad, la ni bala tu timpa batang hidung sendiri.nak setan punya undi tendang tepi hudud semua.harap orang Islam Malaysia buka mata lihat dengan mata hati atas kekarutan ini.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.