Rodziah Ismail YB RM375,000 Bakal Disiasat.. !!!

on Monday, August 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Salah satu dokumen penyelewengan YB Rodziah mula didedahkan..klik pada imej untuk besarkan

Oleh Medan Info Kita

Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi…..

Blogmaster dan rakan rakan bloggers yang lain baru selesai perjumpaan sulit dengan salah seorang wakil NGO yang menemani Pengerusi GERAK untuk menyerahkan dokumen penyelewengan dana kerajaan negeri oleh seorang wakil rakyat di Selangor di pejabat SPRM tempoh hari.

Memang sah! Sungguh tak disangka…., benarlah kata hikmah berbahasa Inggeris, “ Don’t Judge A Book By Its Cover”.

ADUN Batu 3, Yb Rodziah Ismail yang memiliki “panggilan manja” iaitu Kak Ogy adalah sabjek yang dimaksudkan dalam dokumen pengaduan tersebut..! Patutlah beliau gelabah apabila berita ini mula tersebar sejak kelmarin, blog ini ada beri ulasan.

Difahamkan bahawa dokumen tersebut telah disiapkan oleh jawatankuasa dalaman PKR sendiri yang menyenaraikan kepincangan dan salah laku cara penggunaan dana di DUN Sementa yang menjadi DUN Angkat kepada Rodziah Ismail. Kerusi DUN Sementa dimenangi oleh wakil rakyat UMNO, Datuk Hj Abdul Rahman Palil, maka segala peruntukan dana untuk kawasan tersebut perlu dikelolakan oleh seorang “ Yb Angkat”, Rodziah Ismail telah diamanahkan tanggungjawab tersebut.

“Dokumen yang diserahkan telah dihasilkan oleh beberapa pemimpin serta Ajk PKR sendiri, ianya adalah Internal Documentation.., bukannya datang dari musuh PKR ataupun pengundi-pengundi di DUN Sementa!” jelas sahabat kita memaklumkan kepada kami.

Tambah beliau lagi, “ kalau kita perhatikan daripada isi kandungan dokumen tersebut, ianya seakan-akan suatu pengaduan dibuat untuk tindakan sewajarnya oleh pihak atasan PKR keatas Yb Rodziah dan beberapa individu yang terlibat, tetapi ada kemungkinan perkara ini dibiarkan begitu sahaja, maka itulah sebabnya dokumen ini telah diletakkan dipejabat GERAK, barangkali dengan harapan agar pihak GERAK boleh membawanya ke pengetahuan pihak berwajib…”

Mengikut petikan akhbar Berita Harian 31 Julai 2009, Pengerusi GERAK Nazree Yunus memaklumkan bahawa dokumen tersebut diletakkan didepan pejabatnya di Kelana Jaya dan pengirimnya tidak diketahui.

Apakah kerana terlalu banyak dana yang perlu diuruskan maka Rodziah Ismail tidak mampu untuk menjalankan tanggungjawabnya dengan baik..? Ataupun mungkin beliau menjadi “KAGET” lalu berada dialam “culture shock” kerana belum pernah “diberi tugas membelanjakan” dana yang mencecah 6 Angka..? Gambarannya adalah seperti “Dayak Mendapat Senapang”.

Selain daripada menguruskan dana DUN beliau sendiri di Batu 3 Shah Alam dan juga dana DUN Sementa iaitu DUN Angkat, sebagai Exco beliau juga perlu mengendalikan dana dana dibawah portfolionya iaitu Kebajikan & Hal Ehwal Wanita dan juga Sains Teknologi & Inovasi.

Sebagai seorang wanita yang selama ini mempamerkan perwakatakan seperti ’Pemimpin Islamik’ lengkap bertudung, seharusnya Rodziah tidak membenarkan sedikit pun ruang untuk dikaitkan dengan sebarang kes kes penyelewengan..!

Inilah dia dugaan daripada Allah swt, sewaktu belum mendapat kuasa dan pangkat, berbagai bagai janji akan dibuat seolah olah diri mereka itu MAKSUM dan tidak akan terlepas dari sebarang dosa ataupun bakal mendepani ujian ujian mengukur tahap nafsu masing masing.

Sesudah rezeki berlonggok didepan mata, dana untuk DUN sendiri, dana DUN Angkat, dana beberapa portfolio sebagai Exco , maka tidak mustahil iman manusia akan menjadi semakin nipis…., apatah lagi kuasa ada ditangan, dan hanya perlu tandatangan!


Paku Dulang Paku Serpih….
Dulu Mengata Orang…, Sekarang Mereka Pulak Yang Lebih..!!


Walaupun Rodziah telah cuba membela dirinya apabila menjelas kepada akhbar Sinar pada 1 Ogos [klik sini] bahawa “ segala peruntukan yang dibelanjakan mendapat nasihat daripada pejabat daerah maka isu penyelewengan tak timbul..” TETAPI jangan lupa bahawa dokumen pengaduan ini dibuat oleh beberapa pimpinan serta Ajk PKR sendiri, bukannya dari mana mana pihak yang lain..! Begitu juga dipihak pejabat daerah sudah tentu akan membuat bayaran keatas tuntutan dan perbelanjaan sekiranya tertera tandatangan Yb disitu….

Sepatutnya Rodziah perlu buat kenyataan “Saya Sedia Disiasat” dan bukannya menuding jari kearah orang lain untuk menutup kesalahan diri sendiri!

sumber - medan info kita


5 Responses

  1. Cheguman says:

    masa belum dapat... pheh!
    bila dah dapat... puh!!!

  2. Kalau orang lain buat.... pheh!
    Kalau kita sendiri buat....puh!

  3. Hanna says:

    berhati-hatilah kita menuduh sesiapa pun, walau dari pihak manapun yg dituduh... sesungguhnya Allah bersama dengan mereka yang teraniaya...jangan kita yang tiada keuntungan apa rugi pula serugi2nya...mudah2an kita diberi petunjuk dan hidayah dr Nya dalam apapun yg kita lakukan....

  4. Hanna,

    Hendak tuduh orang kena ada bukti dan kebenarannya . Allah juga tidak akan bersama orang yang batil kerana yang batil akhirnya akan jatuh jua ..

  5. Anonymous says:

    bawak g mahkamahlah, tunjukkan bukti dan bagi peluang amek peguam, kalu dia salah letak jawatan, pastu adakan PRK.. gerenti BN kalah

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.