NIZAR DAP: Tiada Sidang DUN Perak 2 Sept ini

on Sunday, August 30, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments


IPOH 29 Ogos — Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak Datuk R. Ganesan hari ini berkata semua Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak tidak perlu menghadiri persidangan dewan yang dipanggil pada pada Rabu ini kerana arahan yang dikeluarkan adalah daripada sumber tidak sah.

Beliau berkata tindakan Adun Tronoh V. Sivakumar memanggil persidangan itu adalah pelik kerana beliau bukan lagi Speaker.

Bercakap kepada pemberita di sini, Ganesan berkata Sivakumar masih mahu “menyamar” dan bertindak sebagai YDP dengan memanggil sidang sedangkan DUN tidak pun bercadang untuk mengadakan persidangan pada tarikh berkenaan.

“Saya juga ingin memaklumkan kepada semua Adun supaya mengenepikan sebarang arahan atau dakwaan yang dibuat oleh Adun Tronoh... ini berdasarkan kepada ketetapan dewan yang bersidang pada 7 Mei lalu antara lainnya, dengan suara majoriti telah melucutkan jawatan Adun Tronoh daripada jawatan Yang Dipertua dan selanjutnya melantik saya sebagai YDP yang baru,” katanya.

Sidang DUN perlu mendapat pengisytiharan Sultan Perak yang mana baginda sendiri akan menentukan tarikh, masa dan tempat persidangan seterusnya akan diwartakan mengikut Perintah-Perintah Tetap Dewan Perhimpunan Undangan Negeri Perak. Ini amalan yang diikut sebelum ini,” katanya.

Semalam, Ganesan membuat laporan polis meminta siasatan dan tindakan sewajarnya diambil terhadap Sivakumar berhubung perkara berkenaan.klik di sini untuk selanjutnya

Komen PB

Negeri Perak sekarang dalam keadaan aman dalam suasana umat Islam sedang berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ini ,tetapi ada pemimpin Pakatan Haram yang tidak senang hati ini cuba nak timbulkan kekecohan lagi di bumi Perak. hormat la sikit bulan Ramadhan dan umat islam yang berpuasa

aku rasa puak-puak ni kena balik virus gila meroyan nak rebut kerusi MB Perak..haha




5 Responses

  1. Alahai Umno, bagi mereka yang merompak tu HALAL yang kena rompak tu pulak yang HARAM.

    Perlantikan Ganesan sebagai Speaker DUN Perak tu sah ke dari segi undang2?

    Macam mana perlantikan dibuat, sedangkan Raja Dr Nazrin belum lagi mencemar duli untuk merasmikan pembukaan Sidang Dun Perak pada waktu itu.

    Perlantikan Ganesan dibuat setelah Sivakumar ditarik dan diheret dari kerusi Speakernya. Hee Yit Fong pula bertindak mengambil alih persidangan atas kapasitinya sebagai Timbalan Speaker. Kenapa perlu Timbalan Speaker ambil alih? Sedangkan Speaker yang sah (Sivakumar) ada di dalam dewan yang sama ketika itu? Itu semua persoalan dari sudut undang-undang yang gagal dijawab oleh Blogger Umno, malah pimpinan Umno sendiri.

    PRU 13 ni, tobat Umno Perak bungkus. Calon2 Umno InsyaALLAH akan kalah kepada calon2 PAS, masa tu kerusi PAS majoriti. Ir Nizar diangkat sekali lagi jadi MB.

    Umno pula dah tak boleh nak buat isu kononnya Nizar boneka DAP sebab masa tu jumlah kerusi yang dimenangi PAS melebihi semua parti yang bertanding, (mungkin sekitar 34 kerusi) InsyaALLAH.

    SIARKAN KOMEN INI KALAU KAMU BETUL2 ANAK JANTAN.

    www.pemudakemehe1.blogspot.com

  2. Anonymous says:

    ORANG UMNO NI BULAN PUASA PANDAI JUGA CAKAP KEBAIKAN,TETAPI MEROMPAK HAK RAKYAT JADI BANGANG MCM KELDAI,BAGI LAH KUASA KAT PKR UTK MEMERINTAH KEMBALI NEGERI PERAK,YG UMNO TERGILA-GILA KUASA.HARAM MEROMPAK HAK RAKYAT.SIAPA NAK MENTERI UMNO BODOH MCM KALDAI PI JAHAMNAMLA UMNO GI MAMPUS.

  3. apa nak jadi BN perak nie..bila nak bersidangnya...tak bergaji laa tahun depan

  4. Perlantikan ganesan sah ,dan pemuda pas kemahang ni awat bodoh sgt ke matematik hang.kot dapat E masa SPM hahaha

    balik pi sekolah balik dan belajar kira Adun BN dan Bebas ke Pakatan Haram lagi banyak. Undang2 pun hang bodoh juga .Nak panggil Sidang DUN perlu mendapat pengisytiharan Sultan Perak yang mana baginda sendiri akan menentukan tarikh, masa dan tempat persidangan seterusnya akan diwartakan mengikut Perintah-Perintah Tetap Dewan Perhimpunan Undangan Negeri Perak...

    Inio siva pakai undang2 apa ?? Undang2 RIMBA ke ??

  5. anon 3.13

    hang tak baca SIASAH ke ?? PAS berangan mat jenin nak rompak terengganu pulak ..haha itu apa pulak keldai ?? bodoh betul hang ni nak cakap kat sini tp pemimpin hang pun nak rompak juga ..haha

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.