Inilah semua adalah skrip wayang PAS -DAP

on Tuesday, August 4, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



PAS Selangor hari ini mendesak kerajaan negeri menukar Exco Kerajaan Tempatan sekarang ekoran campur tangan ahli-ahli politik dalam isu jual arak di negeri itu.

Jawatan Exco kanan itu kini disandang oleh Ronnie Liu dari DAP.

Parti komponen Pakatan Rakyat itu mahu Menteri Besar Selangor sendiri memegang jawatan itu ataupun diberikan kepada mana-mana pemimpin lain.

Pendirian itu diumumkan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali sebentar tadi.

"PAS Selangor menggesa agar pemegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan dikaji semula atau ditukar berikutan dengan rentetan beberapa peristiwa sebelum ini.

"PAS rasakan bahawa pemegang yang sekarang ini ada sedikit masalah, insiden terdahulu timbul sedikit permasalahan," katanya.

Hasan yang juga Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor berkata, beliau belum memaklumkan pendirian PAS itu kepada Menteri Besar dan Ronnie Liu sendiri.

"Perkara ini akan dibangkitkan dalam mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri esok... Exco PAS akan bawa isu ini," katanya
.klik di sini untuk selanjutnya

Komen PB

1.Dalam siri ceramah Siapa Sesat ? Siapa Tolak Islam di Selangor dan PP ,Ustaz Kamal Saidin telah cakap dan nasihat puak PAS dengan DAP tak boleh buat kawan kerana mereka kafir harbi . Mereka ini golongan kafir yang menentang Islam dan tengok la Ronnie Liu ini dengan berani cakap Bir adalah halal ..Siapa Ronnie ini hendak cakap mengenai hukum halal dan haram dalam Islam ??

2. Baca apa pulak komen Ronnie Gengster mengenai gesaan PAS Selangor ini
. Sebenarnya ini semua wayang sahaja oleh PAS dan DAP.

3.Percaya lah anda , selepas gesaan Hassan Ali ini, MB Khalid gagap dan Kit Siang akan turun jumpa Hassan dan akhirnya mereka bersalamana semula .Seterusnya mereka buat siang media PAS ,DAP dan PKR telah capai kesepekatan dlm isu Arak ini .

4. Inilah skrip wayang PAS menjelang PRK Prmtg Pasir !! Apabila gesaan penduduk Melayu Shah Alam dan isu ini dihebohkan dalam blog2 dan media ,demi menjaga nama baik PAS dan maruah penyokong2 mereka dalam isu Arak ini ,PAS berlakon dengan mengatakan mereka tegas dan tidak kompromi dlm isu Arak ini.

5. Ini lah akibatnya PAS kawan dengan DAP kafir harbi .Dulu mereka cakap UMNO kawan dengan MCA dan MIC depa kata UMNO kafir. Sekarang ini mereka kawan dengan DAP yang jelas cukup berani keluarkan kenyataan bahawa Bir adalah halal. Dalam Islam , kalau nak kawan dengan kafir ,jangan kawan dengan kafir harbi seperti DAP. Ciri-ciri kafir ini memang ada dengan DAP .

" aku melarang kamu dengan berbaik dengan mereka (kafir)yang memerangi kamu dan agama ,kafir yang mengusir kamu dari kampung halaman kamu ,kafir yang kamu mengambil mereka sebagai kawan untuk mengusir kamu dari kampung halaman kamu. Jika kamu mengambil mereka sebagai kawan rapat ,kamu lah orang yang zalim " surah Mutaanah ,iaitu surah ke 60, Ayat ke 9

SIAPA YANG SESAT ? SIAPA TOLAK ISLAM ?


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Balik2 skrip yang sama jer bila ada pilihanraya kecil.

    PAS – suruh gugurkan YB Ronnie
    DAP – akan ugut nak keluar dari pakatan
    PKR – Bang Nuar akan panggil mesyuarat
    BN – akan kata pakatan dah goyang
    klimaksnye : Semuanya selesai atas muafakat cara pakatan selepas bang Nuar panggil mesyuarat. Last2 sekali dikatakan ni semua konspirasi BN.

    Tukar2 le skrip sket. Tambah makhluk asing dari planet Marikh ke aper ke. Dah selalu sgt la skrip ni digunakan. Panel skrip kena lebih kreatif supaya penonton tak kebosanan serta boleh mengagak kesudahan skrip ni.

  2. betul tu ..aku pun kdg sudah cemuih dengan skrip dan cerita yg sama..

    last2 hero penyelamat adalah bang Nuar Azizah ...hehe

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.