Anwar mula gelabah dengan Muhyiddin

on Monday, August 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments




Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

Pemimpin Umum PKR itu berang dengan laporan muka depan Utusan yang memetik Muhyiddin menuduh Anwar pengkhianat' kepada perjuangan Melayu dan menuduhnya memutarbelit fakta mengenai usaha martabatkan Melayu.

Muhyiddin membuat kenyataan tersebut ketika merasmikan mesyuarat Umno bahagian Sri gading di Johor semalam.

Berikutan itu, Anwar mahu timbalan perdana menteri menarik balik kenyataannya itu dan membuat permohonan maaf secara terbuka.Dalam surat tuntutannya kepada Muhyiddin dan Utusan, Anwar juga menuntut gantirugi sebanyak RM100 juta daripada kedua-dua pihak berkenaan.

sumber: malaysiakini.com

Komen PB

PB mengucapkan syabas kepada TPM kita kerana berani dan tegas mengatakan direct kepada Anwar Pengkhianat kepada perjuangan Melayu dan memutarbelit fakta mengenai usaha martabatkan Melayu. Anwar mula gelabah kerana sebelum ini jarang kita dengar pemimpin UMNO sound direct pedih punya kepada Anwar sehingga dia terasa. Di tambah pulak akhbar Utusan meletakkan di muka depan sehingga aku nak cari akhbar ini di Penanti pun susah . Aku yakin ramai pembaca teruja bila melihat tajuk muka depan Anwar Pengkhianat dan ingin terus membaca isi nya . Kini Anwar hendak saman pulak Muhyiddin dan Utusan ,Anwar ini tak habis2 hendak saman orang . Biarkanlah beliau terjun dalam labu-labunya dan hari ini merupakan hari Anwar malu besar kerana Muhyiddin dan Utusan .

"Dulu dia pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO seperti saya sekarang, tetapi dia sekarang menggunakan cara yang memperdayakan untuk memusnahkan perjuangan kita " Muhyiddin Yassin

Sdr EZAM MOHD NOR anggap Anwar nak saman TPM ' gertak palsu'.
Selesaikan dulu saman Dr Chandra dan D Nala yg dia dah saman. Lengah takut pekong terbongkar. Ezam Mohd Noor



Link





Anwar pengkhianat - Muhyiddin


8 Responses

  1. Anonymous says:

    Asik nak saman orang jer Anuar nie.. nak kumpul duit untuk bertanding ker?

    Subhanallah.. Buat la sembahyang hajat mintak tuhan tunjukan kebenaran..

    Kalau ada bukti anuar ni pengkhianat jangan la disimpan didalam peti.. Rakyat nak tengok.

    betul ker ada video anuar nie suka "tikam orang dari belakang"? kalau ada tunjuk pada rakyat....

    "Aww' tak tahan la tengok muka abg nuar tengah menjerit jerit protes.." macam kuda liar arrrr..

  2. Anonymous says:

    OOOOPSSS..

    Lupa plak, kalau boleh, buat la buku tentang SIAPA ANUAR?? Jengx3

    Tanya kawan2 kolej dia, ttg perangai dia kat kolej dulu..Aku dengar mmg selalu kena buli dengan senior sebab lembik cam sutun.
    "Tak pelik la dia suka tikam dari belakang" Ahak..

    Dan ceritakan tentang bagaimana, Setiausha Amerika 1996-2001 masa tu apanama tah "Madeleine Korbel Albright" kot tunggu dia atas kapal di Singapore untuk jabat tangan dia ucap tahniah kerana berjaya mengambil alih kerajaan MALAYSIA masa zaman Refomasi dulu.. tapi tak berjaya..

    Ramai orang lama2 yang tau perangai anuar yang sebenar dari zaman kolej sampai jadi orang politik. Dan ramai juga yang telah kembali ke rahmatullah, jadi baik kita bukukan tentang pengkhianat ini sebagai rujukan anak2 kita pada masa akan datang.

    Kalau boleh masukkan dalam subjek sejarah sekolah menengah untuk SPM.

    Aku pundapat cerita ni sikit2 dari orang lama2.

    Hebahkanlah...

  3. TokAyah says:

    Kalau cabaran orang dia sambut dengan 100 juta, Cabaran saiful dia terkedu-kedu. Apalah haprak ni,,,,,,,,, aku nak tengok Anu War saman saiful 100 juta. tak kan Anu war saja kot pengkhianat bangsa..... ada lagi jauk-juak dia yang ikut demo

  4. Anonymous says:

    Dulu masa zaman reformasi, aku borak borak ngan atuk aku. AKu ingat lagi reaksi pertama dia.. ANWAR PENGKHIANAT. Aku yang masih mentah tu pun macam terpinga.

    Dah lebih 10 tahun. Baru Muhyiddin sedar ke yang Anwar pengkhianat?..

    Ternyata UMNO selama ni tidur. Tapi nasib la sekarang dah bangun tapi mamai2 sket lagi. Sat lagi bangun betul, tumbang lah PR.

    Perlukan ramai pemimpin UMNO yang berani seperti Muhyiddin. Dah tak ada masa untuk bermuka-muka.

  5. Anonymous says:

    aku dengar semasa DS najib mengambil alih tugas sebagai menteri pelajaran dari anuwar ibrahim..tak ingat tahun bila..orang kementerian pendidikan semasa itu memberitahu aku mereka mengambil masa berbulan to clear up the mess yang anuwar dah buat semasa menjadi menteri pelajaran. dia memperkenal bahasa baku, menukar sistem persekolahn mengikut semester. nak ikut sistem amreka agaknya, dan pelbagai polisi bodoh yang cuba diperkenalkan. semuannya gagal dan perabih duit rakyat. DS najib terpaksa merombak dan memperkenal dasar yang lebih pragmatik dan berseuaian dengan keadaan iklim dan peersekitaran pembelajaran negara ini. tak silap says DS Najiblah yang telah memperkenal dasar ingin menjadikan malaysia pusat kecemerlangan pendidikan serantau. lihat sekarang ratusan ribu pelajar antarabangsa telah datang dan belajar di negara ini samaada di universiti awam atau universiti/kolej swasta. si nuar juburi tu buat apa? buat merosak kementerian pendidikan dan menjahanamkam sistem pendidikan negara adalah..konon nak buat macam di indon yang sekolah dibuka pada bulan jun..hampeh..bila musim sekolah banjir sekolah kebanyakan tutup semasa musim persekolhana. itu lah manusia yang hanya tahu untuk berdemo dan gila talak naj jadi PM.

  6. Alizul says:

    Bukan saja buat buku tentang siapa Anwar (seperti kata Anon 9:39am) tetapi juga buku mengenai Sejarah Pengkhianat Negara, bermula dengan Kitol (atau sebelumnya jika ada) hingga sekarang. Para blogger disarankan menggembeling tenaga untuk menulis buku sejarah itu supaya menyedari orang-orang Melayu yang masih dibuai taksub kepada Anwar.

    Syabas kepada Muhyiddin. Barulah kita lihat keberanian pemimpin kita yang sebelum ini berdiam diri dan mengelak berhadapan dengan Anwar. Di harap ia merupakan permulaan kepada tindakan-tindakan lain yang lebih tegas untuk menangani masalah seorang manusia bernama Anwar yang boleh membuat sesuatu dengan sesuka hatinya tanpa disekat. Selagi dia tidak disekat, selagi itulah negara akan kucar-kacir.

    Saya juga menunggu kenyataan dari DS Najib dan pemimpin-pemimpin UMNO/BN lain. Lagi banyak suara dari mereka, lagi berkesan. Jangan biarkan Muhyiddin seorang saja...!

  7. alizul,

    sbnarnya tak ramai pemimpin UMNO yang berani kutuk direct kepada Anwar spt apa yang Muhyidin cakap.

    Sekadat menyebut nama orang yang pernah di saman oleh jutaaan ringgit Anwar ialah Tun M , Chandra Muzaffar ,Datuk Anifah Aman dan Khairy Jamaluddin .

    yang lain tak berani dan hanya cakap secara umum sahaja.Mungkin mereka takut dengan Anwar kerana pernah terhutang budi kepada dia .

    kadang2 orang spt ini patut diajar sikit ..dia kutuk kita dlm setiapa ceramah bukan main sedap.. paling selalu ialah Dato Seri Hisyamuddin yang dipanggil mat keris oleh beliau .

  8. Anonymous says:

    Saya menyokong penuh saranan disemua pendapat diatas. Ada kebenarannya dan adalah menjadi keperluan untuk menerbitkan sebuah buku khas buat beliau. Seperti yang kita lihat perhimpunan haram baru baru ini, kita sendiri boleh menilai sejauh mana INGIN SANGAT UNTUK MENGHAPUSKAN I S A? tak ke mana pun. Kalau cakap perhimpunan maka kena perlu terpekik terlolong HIDUP ANUAR HIDUP ANUAR? Kita semua almaklumlah ANUAR tu kan hidup tak mati pun. Mereka ini semua bodoh dan pengecut kenapa perlu lari menyorok dalam gerai gerai makan, kedai pakaian, paling tak malu wanita yg bertutup litup konon tak nak nampak wajah tp nak tunjuk lagak berani end up lari masuk menyorok dalam gerai/ kedai? yg lelaki tu lagi laa tunjuk teror lebih habuk pun tarak. Buat malu bangsa melayu sendiri. Inilah "bakal" pembela bangsa melayu agama islam yg bukan saja menghancurkan orang melayu tp melemahkan terus islam di Malaysia, kepada mereka yang buat protest haram jadah ni, beringatlah jangan menyesal dan menangis air darah sekali pun kalau bangsa Melayu punah ranah akibat kebodohan dan ketabsubhan kamu itu sendiri.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.