NIZAR KKK : Permatang Pasir = Kemenangan Rakyat ??

on Wednesday, August 26, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Keputusan PRK Permatang Pasir sudah diketahui dengan jumlah undi PAS turun walaupun memenangi dengan majoriti 4,551 undi. PAS berjaya memperolehi 9,618 undi manakala BN pula meraih 5,067 undi.

Apakah calon PAS di DUN Permatang Pasir ini akan diberi penghargaan dan dipandang oleh DAP,??? aku nak tanya Puak -puak PAS ini ?? hangpa menang ini dapat apa ?? habuk pun tarak ..menang sorak sahaja macam orang gila seperti dunia ini aku yang punya .

Rakyat Permatang Pasir bagi aku ini terlalu pentingkan kepartian dan Anwar Al juburi walaupun biar pi la rumah orang tua tu bumbung bocor ka , jalan raya lubang ka, rumah selalu naik air bilan hujan ka dan itu itu semua tak dipandang langsung oleh pengundi Prmtg Pasir. Lebih penting lagi depa cakap KEMENANGAN RAKYAT !! RAKYAT DAPAT APA WOII ??? Setakat dengar Dr Mansor dok temberang nak bagi duit RM 100 kat warga emas itu ingat boleh settle kemiskinan ka ? memang Guan Eng permbohong puak-puak PAS ini hidup2 ..haha itu pun dok cakap Guan Eng baguih-baguih ,khalifah umar abd aziz ..haha Orang PAS ini memang bodoh dah mudah ditipu dan kini Guan Eng hapus syarat wajib bina rumah kos rendah dalam setiap projek perumahan di PP supaya rakyat yang kurang mampu untuk beli rumah terutama Melayu tak mampu beli.

Dalam kempen PRK yang lepas aku pergi ceramah pas tidak langsung mendengar sebarang rancangan atau pelan pembangunan untuk bantu rakyat sekiranya calon PAS menang menjadi wakil rakyat. Setakat kerajaan guan eng buat makmal komputer untuk sekolah agama di Prmtg Nibong itu saja berapa ribu sangat ..haha projek kecil macam itupun dok sembang di ceramah ..haha itu pun dok cakap guan eng baguih2 ..

Para penyokong PAS dan pemimpin-pemimpin PAS, tak payahlah dok sembang deraih dan bermegah-megah diatas kemenangan calon PAS Salleh Man . Masalah utama sekarang depan mata ialah PAS menjadi boneka dan kuda tungangan DAP di PP . Ulamak PAS dah jadi ulamak tikus bila mai isu Arak di Selangor ,Isu hina Islam oleh Jeff Oii tetapi kalau bab nak fitnah orang dan nak jaja cerita rumahtangga orang ,Ketua Pemuda PAS Nasruddin al tantawi yang berjubah dan serban itu lah Radio Buruk No 1 dok jaja seluruh negara !! Aku syorkan Nasruddin ini pergi kerja parti time la sebagai wartawan hiburan lagi baik kerana banyak kisah rumahtangga artis boleh anda sampaikan dalam ceramah2 pas .

Faktor utama kita kalah bukan sebab calon tetapi Anwar al juburi. Faktor Anwar sememangnya membawa kemenangan kepada Pas dan pemimpin pembangkang itu terus mendapat sokongan pelbagai kaum di kubu kuat mereka Prmtg Pauh . Perkara ini jauh beza dengan di Manik Urai kerana faktor Anwar bukan lagi faktor untuk pengundi itu mengundi PAS . Anwar ketika dalam ceramahnya sering menjelaskan bahawa satu undi untuk calon Pas adalah sama dengan satu undi kepadanya dan juga satu undi kepada kerajaan negeri pimpinan pakatan pembangkang.

Selain itu , anggota parti komponen BN yang tidak mengundi atau menyokong BN sendiri. Ketidaksetiaan anggota-anggota parti komponen BN itu terbukti apabila jumlah undi yang diperolehi adalah berkurangan daripada jumlah keanggotaan mereka.Terdapat sebanyak 5,600 anggota dari partiparti komponen BN malah anggota Umno sendiri di DUN Prmtg Pasir adalah sebanyak 5,400 tetapi BN hanya mendapat 5,067 undi sahaja.


Undi hantu kira-kira 3ribu orang juga merupakan antara faktor BN tewas . Bayangkan satu rumah ada yang tinggal sehingga 30 orang macam rumah setinggan yang dihuni oleh orang Indo dan Myanmar! Kalau kita tolak undi hantu sebanyak 3,000 orang sudah tentu majoriti masih sekitar 1000 lebih. Jadi PAS masih tetap menang walaupun tanpa undi hantu. Satu lagi, undi hantu masih setia pada Anwar.

Walau bagaimanapun ,ada hikmah juga bila ada PRK Prmtg Pasir ini , daripada hasil laporan oleh Pemuda dan Puteri mengenai isu pengundi hantu yang berjumlah 3000 lebih ini ,kita telah dapat kesan inilah strategi Pakatan untuk menang di kawasan kubu kuat mereka . Manakan tidak suami kepada isteri Ketua Dewan Muslimat Pas PP merupakan seorang pegawai di SPR PP . Tidak mustahil ada hantu PR dalam SPR ini .

Daripada isu ini, TPM telah mengarahkan SPR
menggerakkan proses pemutihan daftar pemilih untuk mengelakkan wujudnya pengundi hantu seperti yang heboh diperkatakan pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir .

Bila lah BN dan UMNO hendak BERUBAH ??? Setakat pemimpin UMNO main tunjuk muka malam terakhir sebelum pilihanraya baik tak payah la dok cakap UMNO perlu berubah .. Buktikan buat kerja dulu sebelum cakap ...

Tahniah aku ucapkan kepada pengundi Prmtg Pasir yang undi PAS kerana parti mereka ini suka melacurkan agama demi kuasa! !! Lepas ini nak apa pi cari Salleh Man ...dah hangpa dok seronok ini KEMENANGAN RAKYAT !! Aku yakin tak akan ada apa-apa perubahan pun di Prmtg Pasir ini sama seperti dahulu juga...

PERMATANG PASIR ANAK TIRI KERAJAAN DAP !!



Rumah warga emas tok timah yang telah dibaiki semula oleh Puteri UMNO dan lokasi rumah ini di kubu kuat PAS itu Peti Undi Samagagah kelihatan cukup daif sekali. PAS selama tiga penggal di Prmtg Pasir buat apa ?? Inikah KEMENANGAN RAKYAT ??












3 Responses

  1. Pokemon says:

    Kih kih kihhh...

    Pemimpin Umno tak kalut pun kalah.

    Depa dah kenyang makan duit peruntukan pilihanraya.

    Yang dok meroyan cuma ahli Umno yang kena kerja setengah mampuih.

    Kih kih kihhhhhh..

  2. awat selama ni bila PR komplen pasai pengundi hantu, 1 rumah ada berpuluh pengundi berbagai bangsa.. puak puak UMNO/BN dan SPR dok kata TAK ADA PENGUNDI HANTU... pasai sebab lagu ni lah perhimpunan bersih yang puak puak UMNO/BN panggik beruk beruk diadakan... nampak sangat UMNO/BN ni hipokrit...

  3. Anonymous says:

    Risau saya pada penduduk MELAYU di Pulau Pinang?Apakah PAS boleh membantu?Mampukah PAS menukar landskap pemerintahan pembangkang di PENANG?

    Setidak2nya semasa BN memerintah dulu

    banyak yang dah dilakukan untuk org MELAYU...lihat dari segi hartanah..

    BN beri pengecualian cukai duti setem sebyk 50%.Inikan dapat bantu org MELAYU yg berpendapatan rendah utk beli rumah.

    Lagi..withdraw account kedua melalui KWSP,YG PENDAPATAN RENDAH (Melayu terutamanya)boleh pasang angan2 miliki rumah.

    UDA Holdings?Itukan kelebihan MELAYU dan selalu terlibat d sektor pembinaan..akn membantu MELAYU.

    Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB)focus pada golongan yg punya gaji lebih kurang RM12OO SEBULAN.

    Dan banyak lagi...

    Tapi apa yang PAS buat..janji SYURGA saja..

    Yang mengundi BN di PMTG PASIR pasti sedar ini...

    Bila ikuti ceramah mereka,macam2 yang diucap..,pengikut PAS maki hamun org UMNO...'HANCUR UMNO'

    Saya lantas bangun dan tinggalkan ceramah..,saya anggap mereka ini kelas bawahan dan punya tahap pendidikan rendah..inilah kelebihannya bila mereka membiarkan diri menjadi kaum MELAYU yang dipinggirkan,menyebabkan terbentuknya sifat kasar dan keras...

    Ceramah mereka janji itu dan ini..

    Janji adalah perkara yang sangat berat..apalagi janji untuk meraih simpati.Janji juga adalah hutang,dan cukuplah ianya dianggap MUNAFIK bila tidak ditepati..

    Lebih baik sokong UMNO Dulu , Kini dan Selamanya

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.