PRK Prmtg Pasir: PAS semakin tertekan minta Calon BN tarik diri

on Wednesday, August 19, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


PAS menerusi Mahfuz Omar telah meminta Rohaizat menarik diri atas alasan menghadapi masalah dengan Majlis Guaman. Rohaizat juga dikatakan seorang pecah amanah dan disenarai hitam dalam Majlis Guaman. Aku syorkan kepada Mahfuz supaya siasat cerita itu semua hujung pangkalnya sebelum nak pandai-pandai buat statement media suruh orang letak jawatan . baca di sini dengan lihat salinan surat tarik balik itu sekali

Kita harus ingat siapa Majlis Peguam ini ?? Siapa yang kontrol Majlis Peguam ini sekarang ?? Untuk juak-juak PAS ,aku nak ingatkan bilamana Elizabeth Wong Adun bogel itu tersebar gambarnya dan mengaku bersama dengan lelaki melayu ,pasepa PAS tidak suruh Elizabeth letak jawatan ? Kerana Nik ajis bela lah dia ni masih kekal walaupun ada masalah moral .

Itu tak moral ke Mahfuz Omar ?? Bagi aku ,pandangan Mahfuz yang minta Rohaizat ini sebenarnya satu kesilapan besar dan sebenarnya boleh ditafsirkan PAS sudah takut untuk menghadapi kenyataan- yang mereka akan ditolak mentah-mentah oleh pengundi. Yang pasti undi majoriti mereka akan berkurangan.Dasar PAS di Pulau PInang hakikatnya tidak menjanjikan apa-apa untuk Islam dan Melayu seperti yang Mujahid melaung-laungkan dan satu pembohongan . Isu I Dance yang PAS bantah itu juga tetap dijalankan oleh kerajaan DAP tanpa mempedulikan bantahan dari PAS.


Pandangan dari Sdr Rohaizat berhubung isu ini

Saya fikir (desakan) ini tidak lebih daripada satu serangan peribadi yang sengaja dijadikan helah dalam kempen pilihan raya.

''Saya fikir (desakan) ini tidak lebih daripada satu serangan peribadi yang sengaja dijadikan helah dalam kempen pilihan raya.

''Serangan membuktikan Pas sendiri nampaknya tidak bersedia menghadapi pilihan raya lalu menjadikan ini sebagai isu," katanya kepada pemberita ketika membuat lawatan rumah ke rumah di perkampungan masyarakat Cina di Kampung Sama Gagah di sini hari ini.


Pandangan Dato Seri Zahid Hamidi

'Itu pilihan dan hak kami, siapa mereka untuk mempersoalkan pemilihan Rohaizat. Kita juga boleh pertikai mengapa mereka pilih calon yang tidak pernah menang tetapi kita tidak akan berbuat demikian,"

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, adalah juga menjadi hak Mahfuz untuk berbuat demikian dan BN juga tidak mampu menghentikan sesiapa pun daripada mengeluarkan kenyataan seperti itu.

''Saya hanya nak beritahu beliau, kita jumpa dalam gelanggang sahajalah.

''Dan saya juga merasakan mereka ini perlu cermin muka sendiri atau ukur baju di badan sendiri," ujarnya.


2 Responses

  1. Unknown says:

    JANGAN DILAYAN PROVOKASI MURAHAN DARI PEMBANGKANG...

    SAHABAT....
    Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

    Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

    Salam Perjuangan

  2. saya sokong..haritu kabor jangan serang peribadi,kalo nak serang, hanya parti..tapi la ni depa dok serang peribadi..memfitnah pulak tuh...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.