Nizar KKK: Live dari Permatang Pasir

on Tuesday, August 25, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments

jam 5.00 pm

Peratusan keluar mengundi ialah 70.5 % dan sekarang ini dijalankan pengiraan undi. Suasana ni peti undi Bukit Indera Muda masih lagi panas , geng UMNO dan PAS masih lagi ramai berkumpul dan jalanraya di situ memang jammed dari penanti hingga ke bukit indera muda.

3.30 pm

Sehingga sekarang ini peratusan keluar mengundi di 9 peti undi di DUN Prmtg Pasir telah mencapai 65%.

2.29pm
KP Pulau Pinang Saudara Norman berehat bersama pemuda


2.10 pm
Lihat Unit Amal Dosa berbaju merah,berhadapan dengan mereka,jelas puak ini mengkafirkan saudara sendiri dan melaungkan "Barisan Neraka" seolah olah mereka sudah dijanjikan syurga oleh tok guru gila mereka

2.29pm
Ketua Pemuda Pulau Pinang sedang duduk berehat.









Peti Undi Kg Cross Street







Berlaku juga insiden yang tidak sepatutnya berlaku di bulan Ramadhan ini, penyokong PAS dan PKR bertindak agresif dan mengejek penyokong BN sehingga hampir berlaku pergaduhan di sekitar Sekolah Kebangsaan Seri Penanti yang menempatkan 2 pusat mengundi iaitu Peti Undi Kubang Semang dan Tanah Liat. Sepasukan FRU telah tiba untuk mengawal keadaan, walau bagaimanapun penyokong PAS tetap melakukan aktiviti yang aggresif sehingga seorang Puteri UMNO dipaksa memakai kemeja T berlogo PAS. Perkara ini telah dibawa ke balai polis berhampiran.

Ada muslimat PAS yang bertindak untuk duduk dalam rumah pengundi dan mengajak pengundi membaca al-Quran sambil menunggu kenderaan PAS datang mengambil mereka. Jika ada perayu UMNO dan kenderaan UMNO datang mereka ditegah untuk keluar mengundi bersama kenderaan BN.


1.50pm
Bukit Indera muda








1.50
Sama gagah & bukit Indera muda









1.36pm
Suasana di Bukit Indera Muda,Tempat Berlakunya pergaduhan dan membaling batu yang dimulakan oleh golongan veteran PAS, amat memalukan perkara ini berlaku ketika dibulan ramadhan,Inilah contoh PAS hanya nama Islam tapi beraja syaitan dihati.







PB melaporkan live dari Peti Undi Kg Pelet

Suasana di Peti Undi Kg Pelet di SJKC Kubang Semang sehingga jam 1.40 tengahari tadi keadaan di sana terkawal berbanding di peti-peti undi yang lain . Cuma maki hamun UMNO kafir, Barisan derhaka , barisan neraka,dan lain-lain lagi itu sudah biasa bagi orang PAS walaupun pada bulan Ramadhan .

1.27pm
pemuda bahagian balik pulau tercedera ,lengan terluka di baling batu oleh penyokong pas




12-1pm'
pergaduhan antara penyokong PAS & UMNO mengakibat 2 orang pemuda umno tercedera di baling batu.





Update 1.15 pm

Menurut sumber live dari Peti Undi Kubang Semang agak kecoh dan berlaku pergaduhan di sana.








Update 1.00
Dilaporkan berlaku pergaduhan di banyak tempat antara penyokong umno dan pas.

Update 12.24 pm

Suasana di SRJKC Lay Keow kembali tenang .. pengundi semakin berkurangan .. mungkin cuaca yang makin panas . Penyokong kedua dua pihak juga mula kepenatan dan sedang berehat di khemah masing masing.

Batu5 : melaporkan dari dalam kereta di perkarangan check point BN

Update 11.39 am

Menurut SPR sehingga kini sudah 38.9% pengundi sudah keluar mengundi.Cuaca di SRJKC Lay Keow cerah . Penyokong BN masih teguh berdiri walaupun sentiasa diprovokasi oleh puak puak jumud .

Update 11.39 am

Menurut SPR sehingga kini sudah 38.9% pengundi sudah keluar mengundi.Cuaca di SRJKC Lay Keow cerah . Penyokong BN masih teguh berdiri walaupun sentiasa diprovokasi oleh puak puak jumud .


Update 10.49 am

Suasana di SRJKC Lay Keow agak tenang walaupun ramai penyokong PAS mula membuat onar.Kehadiran pihak polis sedikit sebanyak berjaya mengawal keadaan.Kesesakkan jalanraya berlaku hampir 2km .


sumber:http://umnobatu5.blogspot.com





10.30 am
Tanah Liat
Dr Novandri Hasan Basri

penulis berada di Tanah Liat mukim 8, Permatang Pasir untuk memberi laporan sekerap yang mungkin dan updated sepanjang hari ini.

Pagi tadi berlaku sedikit kekecohan di luar sekolah Seri Penanti apabila ramai penyokong PAS yang berkumpul bertindak mengganggu lalulintas dan memprovoke pihak lawan. Pihak FRU telah ditugaskan untuk meleraikan kumpulan tersebut.


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Hello BRO !!!!

    Nabi mula mula berdakwah dulu lagu ni la!!

    Lebih dari maki hamun.

  2. Anonymous says:

    calon BN pasti menang! PAS gagal patuhi peraturan yg dikenakan SPR! lihat di blog media cyber!

  3. bungaraya says:

    Suasana melayu nak menuju kehancuran kot!
    Ingat!!!AS tengah membawa kaedah ungkar nangkir dalam pilihanraya permatang pasir.

  4. TokAyah says:

    Kepala otak kau Anon 2:54 Siapa yang mengajar kau nabi berdakwah macam kau? PAS dah salah tarbiah ni.......BAHALOL....BODOH. Tak pernah saya terbaca dalam hadith mana-mana nabi beardakwah dengan maki hamun. Ini dakwah cara Tok Najis

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.