Masa Depan Melayu PP kini semakin terpinggir di bawah DAP

on Friday, November 27, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Besok kita meraikan Hari Raya Korban. Hari ini, satu saja posting kerana ramai akan mula sibuk untuk buat persediaan mulai tengahhari nanti. Posting ini bertujuan untuk kita fikirkan apa hala tujuan perjuangan dari pengorbanan yang kita masing-masing lakukan.

Kita adalah penduduk teramai dan kuasa politik sepatutnya pada kita. Tapi apa jadi pada kita? Samada anda dalam UMNO atau PAS, kita semua tahu mana ada DAP, disitu mereka membawa sialan terhadap umat Melayu dan Islam. UMNO kata dengan terbuka. PAS tahu dan kata dalam diam2. PKR masih in-denial.

Kuasa dalam tangan kita tetapi masaalah kita mudah sangat termakan dengan kata-kata manis. Asal orang tu boleh cakap Melayu fasih macam Melayu, kita ingat dia sudah Melayu. Asal dia boleh sebut Assalamualaikum dan ayat Quran walaupun bacaan tak betul dan ayat tak sesuai, kita ingat mereka mereka sudah Islam.

Bila dia kata mahu ikut Saidina Umar Abdul Aziz dan sedia masuk Islam jika tidak kerana ayah masih hidup, kita dah anggap dia khalifah yang akan bela nasib rakyat Melayu dan Islam yang tersepit di Pulau Mutiara tetapi kini bertambah-tambah kedurjanaan.

Sedarkah kita apa yang berlaku? Antara agenda-agenda halus ultra kiasu DAP di Pulau Pinang adalah berikut:

1) Arak telah dibenarkan penjualannya secara terbuka di dalam majlis rasmi kerajaan negeri. Buktinya ialah penjualan arak ketika sambutan Hari Belia Negeri yang diadakan di Autocity Juru.

2) Perbadanan Ketua Menteri dibentuk bagi menjalankan kepentingan politik DAP untuk menghancurkan geo-politik melayu Pulau Pinang. Sasaran pertama perbadanan ini ialah tanah wakaf melayu di seluruh negeri Pulau Pinang.

3) DAP telah memperkenalkan dasar kelulusan terbuka terhadap status tanah. Penukaran syarat tanah akan dilaksanakan di kawasan parlimen melayu dimana status tukar tanah pertanian kepada kediaman akan dilakukan secara terbuka tanpa sekatan.

4) Kerajaan negeri di bawah DAP telah mewajibkan pengisian dan penempatan jawatan pegawai Kerajaan gred tertentu perlulah mendapatkan kebenaran daripada Lim GE. Dengan ini Lim GE telah berjaya menempatkan penyokong DAP untuk mengisi jawatan Ketua Penolong Pegawai Daerah (KPPD) di kawasan melayu.

5) Lim GE tiada hak untuk campur tangan tentang hal ehwal Islam di negeri Pulau Pinang dengan mempersoalkan perlantikan YDP MAIPP. Lim GE juga berjanji untuk memberi jawatan tersebut kepada Pas sedangkan yang mempunyai kuasa perlantikan adalah Sultan.

6) DAP pernah mendesak portfolio exco pembangunan tanah diberikan kepada Lim GE sejurus selepas memenangi kuasa pentadbiran negeri. Ini adalah senjata utama mereka bagi menghalau keluar melayu dari Pulau Pinang. Taktik ini mirip kepada Lim KY yang telah berjaya menghapuskan ketuanan melayu di Singapura.

7) DAP juga mendesak supaya perlantikan pengerusi PDC dan juga PBA Pulau Pinang dipilih dari kalangan orang-orangnya. Ini adalah kerana pihak mereka mempunyai misi dan kepentingan didalam perbadanan tersebut.

8) Kerajaan DAP melonggarkan syarat mewajibkan pemaju swasta membina rumah kos rendah didalam projek perumahan. Dengan kelonggaran ini, makin ramai rakyat Pulau Pinang terutama melayu tidak mampu memiliki rumah sendiri kerana hanya rata-rata kos sederhana mewah yang disediakan oleh pemaju.

9) Tender perolehan kerajaan dibuka seluas-luasnya kepada kontraktor semua bangsa termasuk warga asing. Ini sebenarnya episod dari penolakan dasar ekonomi baru oleh DAP. Akibat dari tindakan ini, lebih 1800 kontraktor melayu di Pulau Pinang terpaksa gulung tikar.

10) Peniaga-peniaga kecil melayu ditekan oleh kerajaan DAP negeri Pulau Pinang dengan tindakan merobohkan gerai-gerai kepunyaan mereka sedangkan peniaga cina dibiarkan berniaga dengan sewenang-wenangnya.

11) Pembangunan Marina, hotel mewah, dan juga resort-resort di sekitar kawasan perkampungan melayu Balik Pulau dibuat supaya melayu dapat dihalau secara perlahan-lahan dikawasan tersebut.

12) Wakil rakyat melayu diperlakukan seolah-olah tidak diiktiraf oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Mereka dari PKR dan Pas ibarat boneka kepada Lim GE. Ini jelas menunjukkan kuasa total DAP didalam pentadbiran negeri Pulau Pinang dan bukannya PR.
Baca sepenuhnya artikel di MyKMU sini. Kalau ini tidak cukup, baca pula risalah di blog sini. Ada juga sini. Fikir-fikirkan.

Selamat Hari Raya Korban.

Muga Melayu yang hanya leka dan lena untuk menyalahkan yang lepas sedar bahawa bangsa mu kini sedang menunggu dikorkan macam lembu korban. Apa erti pegang kuasa kalau tidak tahu guna???

sumber : The Unspinner


2 Responses

  1. Ezad says:

    tahniah!!
    melayu memang bangsa yg sgt bijak

  2. Semanggigunung says:

    Jangan risau.
    Kan ada Melayu PKR sebagai EXCO dan ADUN.
    Ditambah pula dengan ADUN PAS.

    Tak kanlah mereka ni nak lupakan orang Melayu.
    Kan ada Timbalan Ketua Menteri berbangsa Melayu.
    Kan ada pula Ketua Pembangkang dan AP Permatang Pauh yang hebat tu.

    Pemimpin Melayu PKR dan PAS sudah cukup untuk "ajar" LGE supaya menghormati bangsa Melayu di Pulau Pinang.

    Tentu dia akan patuh!!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.