Blogger Pakatan hina DYMM dan Institusi Diraja !!!

on Friday, November 6, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Dipetik dari Blog : Ikut Suka Aku .


Nizar: 1 Mufti, 1 Sultan Untuk 1 Malaysia... Amacam..???

..............................Ha..ha..ha..., dalam isu ini aku sokong 100% cadangan Shahidan Kassim ni, sebelum ini pun dalam beberapa n3 aku dah sebutkan peranan Mufti, dan Malaysia yang mempunyai Mufti paling ramai.Selain daripada itu boleh mengelakkan pembaziran wang kerajaan setiap negeri, buat apa ada banyak mufti buat memanaskan bontot di kerusi empuk dalam bilik aircond, tapi urusan ugama tak selesai juga sampai sekarang.

Dan aku pun setuju juga jika hanya ada satu Sultan/Raja dalam 1Malaysia, atau kekalkan Agung sahaja dan lantak diorang la nak bergilir siapa nak jadi Agung setiap 5 tahun sekali. Tetapi di setiap negeri Sultan dan Rajanya hidup macam rakyat biasa sudah la, standard rumah banglo cukup, maintainence pun rendah, bil api bil air bayar sendiri. Nak belanja dapur dan shopping cari duit sendiri, pergi cari kerja.

Jadi Kerajaan setiap negeri boleh berjimat duit elaun pada Raja/Sultan setiap bulan dan di agihkan kepada rakyat. Kalau diorang nak pergi mana-mana sekalipun dah tak perlu escort lagi oleh Polis Trafik yang block jalan sesuka hati untuk bagi laluan pada diorang ni.Tak kiralah jalan jem atau tidak, bersama-samalah dengan rakyat mengharungi kesesakan jalan raya, dah la tak bayar roadtax lepas tu senang-senang jer..., orang lain bersusah payah berpanas berhujan dalam sesak jalanraya, diorang pulak.. alahai... benggang jer... aku tengok... ntah apa jasa diorang pada rakyat tak tahulah aku...

Sepatutnya yang harus diberi keutamaan atas jalanraya ialah kenderaan seperti ambulance, bomba, polis, TPM dan Pee Emm jer... oooppsss lupa pulak lagi satu kereta jenazah... he..he..he..., selain daripada tu tak perlu di layan. (Yang buat aku angin ni .. pasal petang semalam sebelum tol Philieo Damansara menghala ke TTDI, adalah sebiji kereta Masserati Sport warna merah plate TPJ, dah la jalan jem giler... ada pulak polis trafik "minta laluan.. minta laluan.." rupanya nak bagi laluan kat anak raja mana ntah..., dalam sesak barat macam tu dah habis semua kereta kena ketepi... untuk bagi laluan, tak ke cibai namanya... buat menyemak jalan betul.., macam la dia sorang ada urusan penting, orang lain takda urusan penting ke...?)

Terbakar jer... jiwa aku masa tu, nasib baik keta aku kat lane kiri sekali... kalau tidak nak jer aku langgar keta merah tu... entah apa yang istimewa sangat diorang tu aku pun tak tahulah... bosan betul... diorang dah la makan semua sponsor, kita ni yang kais pagi makan pagi besok... kais petang makan lusa... diorang tak terfikir ke sengsara rakyat nak mencari rezeki... namanya duduk atas kayangan.. otak kat kepala lutut.... pergghh...Jadi buat Tuan Pee Emm 1malaysia, bolehlah rombak semua tu dan pertimbangkanlah cadangan Shaidan Kassim demi rakyat 1malaysia.

Hah... itupun kalau Pee Emm 1 malaysia berani... takutnya belum apa-apa lagi nanti Rais Yatim dulu melalak... bab Sultan/Raja... ni dia paling handal mengolahnya, bodek lebih... isu sensitip nih... bukannya boleh kutuk mengutuk orang kayangan beb... he..he..he.. nama aku ISA.Tak pun Pee Emm 1malaysia, telur sentot ke dalam... berani dia nak sentuh bab raja/sultan ni... sekali sultan pahang jegil jer.. terus berlari nyorok belakang kak mah... pengecut nak mampus...Dalam hal mufti pulak... eloklah tu... 1 Mufti untuk 1 Malaysia... sudah ngam... yang lain-lain tu... terutamanya Harus Sana Sini... hantar ke pendalaman untuk berdakwah pada orang Asli, ada juga pahala daripada memanaskan bontot dalam bilik aircond, lepas tu melalut dengan kenyataan membela umno siap keluar hadis lagi...

Aku dah boring dengan hal raja/sultan nih... tak sesuai dengan zaman sekarang nih... berjuta duit cukai habis bayar elaun diorang setiap bulan... rakyat makin terhimpit... ekonomi meleset.. ramai yang takda kerja.. bukan aku yang cakap tapi Najib yang cakap semalam pada Cuepacs. Kalau fakta perlembagaan/perjanjian minyak Kelantan boleh turned around, takan la fakta perlembagaan bab Intitusi Raja-Raja ni... dia tak boleh turn around kot... boleh kan... umno boleh.. 1malaysia boleh... Malaysia Serba boleh...

Aku pun ramai jugak member golongan Raja ni..., Ada Raja Azrin, Raja Kamarudin, Rajagopal, Rajalingam, Raja Ular, Raja Durian, Raja Wali Nong Sari... ramailah.. tapi diorang cool jer.. hidup macam rakyat kebanyakkan jer... so apa ada hal...p/s: Kak Mah... tolong rekomen sikit cadangan Shahidan Kassim ni kat laki ko...Isa: Hidup.. Shahidan Kassim.. Hidup.. Shahidan Kassim.. adusss.. sesak nafas.. khui.. khuii.. khuii.. bodek punya pasal... 1malaysia... ha,,ha,,ha,,,Kategori: Release Tension n Stress. Daulat Tuanku... perlu ker...


sumber : penghuni gua

Komen PB

Cukup biadab blogger ini yang menghina secara terang-terang Institusi Diraja . Dia ni memang sudah melampau dan kenyataan dia ini satu penghinaan . Ini lah sebenarnya wajah penyokong Pakatan Rakyat . Mereka berani menghina Raja kerana telah ada seorang pengkhianat Bangsa yang telah menderhaka Raja .

PB minta kerjasama blogger lain sebarkan tentang perbuatan blogger bodoh ini . Harap ada pihak yang membuat laporan polis berhubung kenyataan blog ini kerana ia boleh membawa kebencian kepada institusi Raja .





One Response

  1. Dak Wan® says:

    Sebarkan je, ke Blog2 Orang Negeri Johor tengok apa respon mereka. Berblog tak guna akal, sedih tengok orang melayu rakyat malaysia macam tu perangainya.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.