Agenda sulit kerajaan negeri kaut tanah di PP

on Wednesday, November 11, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


PB mendapat info , Melayu PP akan terus dikencingkan dan dibangsatkan lagi oleh Khalifah Lim Guan Eng apabila ada usaha mewujudkan jawatan Penolong Pegawai Penerangan yang akan ditempatkan di setiap pejabat pejabat daerah yang mempunyai tugas mirip jawatan penghulu penghulu yang sedia ada. Dalam pengetahuan PB , gred mereka iaitu ialah N27 .

Guan Eng ini lihat penghulu penghulu yang sedia ada ini terlalu menjaga kepentingan orang melayu dan mungkin mereka lebih pro BN.Maka segala usaha mereka untuk melaksanakan agenda menjaga bangsanya akan mengalami kegagalan jika ketua ketua kampung ini gagal memberi kerjasama.

Memetik daripada kenyataan Pisau sebab mengapa Guan Eng wujudkan benda ini ??

Umum sedia maklum,di pejabat daerah dan tanah banyak permohonan mendapatkan tanah dan menukar tanah TOL kepada pajakan dijalankan cukup agresif, bayangkan jika 10 permohonan di hantar,8 daripadanya adalah berbangsa cina,2 permohonan daripada melayu,tetapi yang diluluskan hanya 8,permohonan daripada orang melayu ditolak atau pun di K.I.V.

Orang melayu cukup susah untuk menukar status tanah, orang cina mendapat keistimewaan yang luar biasa untuk mendapatkan tanah. Realitinya mereka sudah berusaha mendapatkan sebanyak mungkin tanah tanah di negeri pulau ini. Natijahnya jika kuasa politik bertukar tangan sekali pun,yang menjadi tuan tanah adalah bukan melayu,siapa yang lebih berkuasa? tuan tanah atau kuasa politik?


Menurut sumber yang PB terima , usaha mengwujudkan lantikan pegawai penerangan ini di bantah sekeras kerasnya oleh Pejabat SUK PP yang diketuai Dato' Zainal Seman dengan alasan akan berlaku pertindihan tanggunjawab tugas.Kita lihat satu lagi perancangan ketua menteri yang licik dan cakap tidak serupa bikin.Kenapa harus membazir wang rakyat?Sudah tentu ada pelantikan baru!Siapa pula yang akan dilantik?Mudah mudahan perjuangan Dato' Zainal pertahankan alif ba dan ta diberkati Allah.

PB akan terus bongkarkan lagi isu-isu Melayu PP yang semakin ditindas sejak DAP memerintah PP. Melayu PP harus sedar akan nasib bangsa di negeri nenek moyang kita... kita tidak boleh lagi harap Adun-Adun Melayu PR seperti Mansor ,Salleh Man ,Malik Kassim ..mereka ini tidak boleh buat apa pun untuk pejuangkan isu-isu Melayu dan Agama Islam ... tiada apa lagi dah yang ada , tanah wakaf milik orang Islam kini tidak boleh dibangunkan lagi ... dalam masa mereka pegang PP sebelum PRU 13 ,tunggu lagi la apa yang nak mereka kaut lagi ................

PB kata sejak Lim Guan Eng pegang kerajaan negeri PP , dia akan tumpu tanah saja !!



Link
Guan Eng terus tipu Melayu Pulau Pinang dalam isu tanah - Siri 1
Pendedahan Eksklusif !!! Nasib Tanah Wakaf di Pulau Pinang


One Response

  1. Anonymous says:

    Rakyat Pulau Pinang sendiri yang mencari masaalah kalau diikutkan hati dah lama si Musang putih ni aku bakar dalam pondok yang di sembunyi.

    Kenapa nak menipu dan berputar-putar bila berkata. Kalau dah tak pandai mengaku ajalah jangan asyik nak cari kesalahan dan letak kat kepala orang lain.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.