Guan Eng terus tipu Melayu Pulau Pinang dalam isu tanah - Siri 1

on Tuesday, November 10, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments





Guan Eng yang juga ADUN Air Putih pada Mesyuarat Kedua Penggal Kedua DUN ke-12, 10 Ogos lalu telah memberikan jawapan bertulis berlainan kepada Muhammad Farid berhubung isu syarat guna tanah di negeri ini.

Jawapan Guan Eng pula ialah kerajaan negeri bersetuju memperkenalkan satu dasar berkaitan status pegangan tanah iaitu membenarkan tanah-tanah milik yang berstatus pajakan dipanjangkan tempoh pegangan seperti berikut:-

Tanah-tanah industri kepada 99 tahun, tanah-tanah komersial kepada 99 tahun dan tanah-tanah kediaman kepada pegangan kekal.

Bagaimanapun, difahamkan, pentadbiran di bawah Guan Eng telah meluluskan permohonan PDC Heritage Hotel Sdn. Bhd. untuk menukar jenis pegangan tanah di Lot 408, Seksyen 19, Georgetown daripada pegangan pajakan kepada pegangan kekal pada 3 Jun lalu.

Ruangan bisnes akhbar Inggeris tempatan itu pada Khamis lalu juga melaporkan bahawa syarikat PDC Heritage Hotel Sdn. Bhd. dengan kerjasama YTL Corporation Bhd. akan membina kondominium mewah dan restoran makanan laut menghadap laut di tanah bersebelahan Hotel E&O di Lebuh Farquhar di sini.

Apa maksudnya? Tanah-tanah kediaman kepada pegangan kekal? Kondominium mewah? Bagusnya khalifah ini, melayu cuma dibagi beras sekampit dan tambahan wang elaun guru kafa RM 50 tetapi siapa yang beli rumah di penang akan dapat status pegangan kekal. Agak-agaklah siapa yang beli tanah di PULAU PINANG? Melayu ke yang ramai beli? atau Melayu tak beli langsung. Bijak-bijak........


sumber : pemuda padang rengas



Sedutan video pendedahan isu tanah oleh YB Shahbudin


2 Responses

  1. Anonymous says:

    gUAN TIPU MELAYU TAK PA...SEBAB DIA BUKAN MELAYU MACAM MANA PULA HALNYA MELAYU isle TIPU MELAYU iSLAM LA NEI..

  2. dulu dia ngaku dia nk contohi khalifah.. skg? rakyat yg mengundinya merasalah sendiri kerja jahat yg dilakukan olehnya.

    http://akudanradio.blogspot.com/

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.