Guan Eng berang dengan SDO, kami pun berang dengan hang !!

on Thursday, November 19, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


GEORGETOWN - Lim Guan Eng berang dengan sikap Pegawai Pembangunan Negeri (SDO) Pulau Pinang yang cuba memberi tekanan kepada Kerajaan Negeri agar segera menyelesaikan pelbagai isu yang timbul untuk membolehkan projek pembangunan Persekutuan dilaksanakan.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, walaupun cuba memendamkan perasaan marahnya itu tetapi kini terpaksa diluahkan kerana tidak tahan dengan sikapnya yang boleh menjejaskan penyaluran projek Persekutuan ke negeri ini, terutama membabitkan Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

Beliau berkata, dalam keadaan yang agak kritikal sekarang ini, Kerajaan Negeri tidak boleh mengambil risiko yang boleh menyebabkan projek pembangunan RMK-10 yang bernilai puluhan bilion ringgit untuk Pulau Pinang terjejas atau dibatalkan.

Menurutnya, kes terbaru adalah surat yang dihantar kepada Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Pulau Pinang agar menyelesaikan isu berbangkit untuk pembinaan projek pembangunan di Kebun Bunga.

“Surat itu seolah-olah mengugut Kerajaan Negeri kerana jika tidak dapat menyelesaikan semua masalah dalam tempoh yang ditetapkan, mereka akan membatalkan pelaksanaan projek itu dan peruntukannya ditarik balik,” katanya. klik di sini selanjutnya


Komen PB

Guan Eng , lu ingat lu besar sangat ka .. jangan cuba pusing cerita wahai khalifah umar abd aziz PAS , siapa yang tangguh projek kerajaan persekutuan ?? TS Nor Mohd Yaacob pernah berkata projek -projek kerajaan persekutuan di PP banyak tertangguh kerana berlaku halangan oleh kerajaan negeri contohnya dari segi pengambilan tanah . Berkenaan dengan SDO , ini bukan ugutan ,tetapi kita bekerja ikut prosedur,KPI dan sesuatu projek ada time period nya yang telah ditetapkan oleh kementerian. Jangan cuba tutup kesalahan sendiri dan salahkan SDO dalam hal ini .

hahaha ..Baru kena sikit surat dari JPS , khalifah umar abd aziz PAS sudah berang , hang ingat orang tak berang ka kat hang bila kena surat dari pejabat tanah dan daerah seperti keluarga Najib yang rumahnya akan dirobohkan ??

Perniagaan penjaja dan chalet di Batu Feringgi kini berdepan dirobohkan ??klik di sini

Rakyat PP terutama Melayu PP pun sudah berang dengan lakonan dan sikap sombong hang ...


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.