Pengorbanan Polis & Tentera di #LahadDatu seperti duduk bawah reban ayam !!

on Thursday, March 14, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Selepas menuduh "sandiwara   "segala yang berlaku di Lahad Datu ,   pentas-pentas ceramah pembangkang kini beralih pula memburuk-burukkan pasukan keselamatan negara terutama Tentera & Polis

Mereka menggunakan bekas2 Jeneral pencen yang dibeli untuk memburukkan pasukan keselamatan  kerana diyakini boleh memperbodohkan rakyat  disebabkan latar belakang mereka daripada bidang ketenteraan .




 Bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Datuk Ghafir Abdul Hamid yang kini berceramah di pentas-pentas pembangkang, memperleceh cara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menangani pengganas dari Sulu itu sehinggakan kini hanya "duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam". 

 Beliau dengan mudah membuat kesimpulan sendiri bahawa kegagalan risikan awal khususnya oleh ATM telah membuatkan pasukan keselamatan dalam keadaan terkejut menyelesaikan masalah di sana. Ghafir juga seolah-olah memperkecilkan peranan pasukan keselamatan apabila mendakwa Ops Daulat telah gagal pelaksanaannya sehingga ke hari ini. 


 "Tiada misi jelas dalam operasi ketenteraan di Lahad Datu, kita tengok sekarang tentera duduk di bawah rumah orang, di reban ayam. Sepatutnya agensi keselamatan lain yang buat itu" "Kerajaan juga gagal menafsir Perjanjian Geneva mengenai peperangan sehingga mengakibatkan polis yang terpaksa mengetuai operasi pada peringkat awal. "

Sepatutnya dari awal lagi kerajaan mengklasifikasikan pengganas Sulu sebagai aggressor (penyerang) bukan intruder (penceroboh) agar ATM boleh terus ambil tindakan dari awal." 


Mengata dan mengutuk  di forum  dalam bilik air cond memang mudah . Tak perlu penat berjaga siang & malam sampai tak mandi seperti mana dilalui pasukan keselamatan kita di Lahad Datu .

Ini lah cara pemikiran bangang puak2 Pakatan . Laung saja DEMI RAKYAT , tapi  mereka  hina dan perleceh pengorbanan pasukan keselamatan  kita  mempertahankan negara.

GPB rasa kalau Malaysia berada di dalam kancah peperangan dengan negara lain , puak2 ini lah yang akan jadi talibarut seperti Buang dalam filem Sarjan Hassan.




One Response

  1. Anonymous says:

    fuck u Gafir kalau aku tahu prangai kimak kau pd org yg kau pimpin dulu da lama aku tabur kau dulu..DAULAT ISLAM..DAULAT NEGARA KU..kau musuh negara gafir n kau musuh dlm selimut utk ATM..ayuh kerajan Jeneral da byk dedah rahsia negara,tangkap n hukum buang warganegara

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.