HOT ! AC Mizal kecewa dimalukan khatib khutbah Jumaat !!

on Saturday, March 16, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments






Menerusi laman Twitter milik pelakon dan pengacara terkenal, Dato’ AC Mizal beberapa minit yang lalu, pelakon ini telah melahirkan rasa sedih atas khutbah yang diberikan oleh Imam di masjid yang dihadirinya sebentar tadi kerana mengutuk artis tempatan dan perkara tersebut dikatakan turut mengaibkan dirinya yang berada di dalam masjid pada ketika itu.

Twitnya yang pertama jelas menggambarkan kekecewaannya sebagai insan seni yang sering dipandang negatif oleh kebanyakan pihak yang ekstrim beragama.

AC yang menyedari tubuhnya agak besar dan mudah menjadi perhatian berasa amat malu dan segan apabila khatib mengutuk sambil jemaah lain memandang ke arahnya. 
Twitter AC MIzal
Dato AC Mizal
Twitter AC
Dalam pada itu, Dato AC Mizal turut melahirkan rasa kurang senangnya apabila ada sesetengah masjid menyampaikan khutbah Jumaat yang berunsurkan politik dan pengacara ini turut mempersoalkan, apakah akan berlaku sekiranya makmum di sesebuah masjid berkurangan kerana topik khutbah yang disampaikan berbaur politik sehingga membuat makmum lari?
AC Mizal
AC TwitterAC Mizal Twitter
Twitter AC
Sumber : Twitter Dato’ AC Mizal

Oh Bulan


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Bagus ikut macam Johor, semua tek khutbah disediakan oleh Jabatan Agama Johor. Semua mesjid dikawal rapi. Tek khutbah pula hanya menyentuh pada akidah, keimanan, perpaduan dan fardhu ain/kifayah. Tak ada tajuk politik dan tak ada issue pro pembangkang mahu pun pemerintah dan tak ada mengaibkan gulungan tertentu.


    Kalau tak percaya datang ke Johor dan tunaikan sembahayang Jumaat dimana2 mesjid .

  2. Anonymous says:

    Baik jgn jd imam, mampos jer lg baik. Bagero!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.