Hot ! Luahan hati isteri Polis kepada barua Tian Chua gah hebat di facebook #Lahadatu

on Sunday, March 24, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





KAMPUNG Tanduo di Lahad Datu, Sabah pasti akan tercatat dalam lipatan sejarah tanah air ekoran tragedi pencerobohan kumpulan pengganas dari Sulu, Filipina

Ketika seluruh rakyat meratapi kehilangan lapan anggota dan pegawai polis, masih ada pihak tidak bertanggungjawab yang memperlekehkan tugas dan pengorbanan pasukan keselamatan mempertahankan tanah air.
Tindakan golongan yang tidak bertanggungjawab itu langsung tidak menghiraukan perasaan ahli keluarga anggota yang terkorban itu yang kini hilang tempat bergantung.



Berikut adalah luahan hati seorang isteri anggota polis yang disiarkan di l Facebook untuk dikongsi bersama:

"Lapan orang perajurit negara telah terkorban demi menjaga keamanan negara.

Aku? Bukanlah sebahagian dari ahli keluarga, bukanlah sebahagian dari anggota yang bertugas bersama mereka, bukan juga seorang yang pemimpin, artis atau orang politik. Aku cuma seorang manusia dan juga isteri kepada anggota polis."

"Ya, bukan anggota polis yang berpangkat tinggi... cuma anggota bawahan. Seorang isteri anggota keselamatan. Sering ditinggalkan suami, sebulan, dua bulan dan pernah hampir tiga bulan tak bertemu empat mata."

"Begitu ramai yang bercerita tentang kejadian di Sulu, selepas itu mengajar polis dan tentera cara-cara untuk menjaga keamanan negara mungkin teori tersebut diambil dari filem-filem perang, jenayah sahaja. 

Ya, selepas melihat filem tersebut anda memang mahir tentang nama senjata, tentang teknik itu teknik ini."

"Baju kalis peluru, bom itu bom ini. Wah, sungguh layak kalian mengajar anggota tentera dan polis bukan? Tapi sayang, Kalian hanya hebat setakat di dalam Facebook, blog atau kedai kopi. 




Tapi, kenapa kalian tidak melawan pengkhianat bangsa? Kenapa kalian tidak menghimpun semua orang sama seperti perhimpunan Bersih, demokrasi atau mana-mana majlis politik untuk membantu anggota polis kita? Ataupun kalian hanya mampu bercerita di mulut sahaja?"




"Sekadar bercakap, siapa pun mampu, buka mulut luas-luas hembus sahaja perkataan yang hendak dikeluarkan. Cuba kami jemput anda berada di barisan hadapan untuk menjaga keamanan, berada di tempat kami sebagai isteri anggota yang berjauhan dengan suami yang belum pasti pulang antara hidup dan mati bila keluar bekerja."


"Berada di dalam diri anak kecil yang menanti ayahnya pulang di pintu rumah, sambil berlari-lari memeluk... tapi akhirnya... yang dipeluk cumalah sekujur badan yang membisu tanpa kata-kata.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.