Sebangsa, Senegara Sejiwa ciplak dari 1 Malaysia !

on Wednesday, August 1, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Pakatan Rakyat (PR) pada Selasa mencadangkan 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa' sebagai tema sambutan Hari Kebangsaan 2012. Tema ini dipilih oleh Jawatankuasa Tema Hari Kebangsaan yang ditubuhkan oleh PR dan diketuai Sasterawan Negara Datuk A.Samad Said. "Dalam perbincangan selama hampir dua jam untuk menentukan slogan yang dirasakan sesuai kami mengambil kira soal yang dianggap sensitif, soal sahsiah dan perkauman.

 "Tema 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa' adalah merangkumi semua...diambil secara ringkas tanpa ada niat apa-apa (politik)," katanya dalam satu sidang media mengumumkan cadangan tema Hari Kebangsaan 2012 kepada kerajaan di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR), dekat sini, Selasa.

Komen GPB 

Sama sahaja tema berkenaan dengan apa itu maksud  1 Malaysia .. nampak sangat idea berkenaan yang dibincang selama 2 jam pun terikut 1 Malaysia yang diperkenalkan kerajaan . haha..


2 Responses

  1. Anonymous says:

    sexbangsa, sexnegara, sexjiwa...

  2. penyapu says:

    Sekurang2nya ada gak bunyi patriotisme. xda la mcm "Janji Ditepati, Janji Ditabur Untuk dimungkiri". hehehe

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.