Guan Eng tersentak nak main politik perkauman serang Pemuda UMNO !!

on Wednesday, August 22, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Celaka punya lahanat  Guan Eng ..di ketika sambutan Hari Raya baru masuk hari keempat  , beliau dah  cuba memainkan mengapi-apikan sentimen Perkauman dan Hasutan   dengan terus menyerang Pemuda UMNO & Khairy Jamaluddin dalam isu facebook kontroversi .

Walaupun Khairy sudah 2 kali menafikan  isu berkenaan , Guan Eng cub  mengambil kesempatan dalam isu ini bermain politik perkauman  dengan mendesak AG dakwa Pemuda UMNO . Memang dajjal DAP cukup tak senang sama sekali dan kalau boleh mereka mahu organisasi sayap utama UMNO ini dibenci melalui sentimen agama .


Tapi Khairy steady dan menjawab Pemuda UMNO  tidak gentar & sedia didakwa untuk lihat siapa yang benar .

Kalau kekasih Rainbow ini  ada teloq nak saman Pemuda , silakan saman kalau berani !!!


 Ketua Pemuda Umno dan Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin menyahut cabaran Lim Guan Eng dengan berkata, Peguam Negara boleh mendakwa Pemuda Umno dan pihaknya bersedia untuk membuktikan siapa yang betul dalam isu laman sosial Facebook yang kontroversi. 

Menjawab kenyataan Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agung DAP, Khairy berkata, "

Guan Eng nak main politik, kata Pemuda (Umno) hasut." "Kami sedia didakwa. Bawa ke mahkamah. Tengok siapa betul," kata beliau menerusi Twitter kira-kira 7 petang tadi.

 Khairy membuat respons ini ekoran kenyataan Guan Eng di Georgetown awal hari ini, antara lain menggesa Peguam Negara supaya mendakwa Pemuda Umno berhubung poster provokasi yang dibawa oleh sebuah laman Facebook atas nama pergerakan itu hujung minggu lalu. Sejam sebelum itu Khairy juga menulis: 

"Guan Eng yang terdesak mencabar (Peguam Negara) AG agar mendakwa Pemuda Umno atas penyebaran poster yang menyinggung, di mana saya sudah katakan ia bukan perbuatan kami." Khairy juga menambah: 

"Saya mahu AG teruskan (langkah) dan mendakwa Pemuda Umno dan saya sebagai ketua." "Walaupun tanpa (Seksyen) 114A (Akta Keterangan) saya yakin dapat membuktikan bahawa kami tidak bertanggungjawab (atas isu tersebut)," kata beliau merujuk kepada seksyen yang turut muncul sebagai perkara kontroversi itu baru-baru ini. Khairy merupakan antara pemimpin BN yang mahu seksyen itu dikaji semula. 

Pakatan Rakyat juga mendesak ia disemak balik. Menerusi Twitter hari ini, Khairy mengaitkan gesaan Guan Eng itu sebagai mainan politik dan menegaskan beliau sedia untuk didakwa di mahkamah. Khairy menulis: "Guan Eng nak main politik, kata Pemuda hasut. Kami sedia didakwa. 

Bawa ke mahkamah. Tengok siapa betul." Pada sidang media di Pulau Pinang, Guan Eng menggesa Peguam Negara mendakwa Pemuda Umno kerana cuba menyemarakkan kebencian kaum dan agama demi membuktikan mereka adil dalam menguatkuasakan Seksyen 114A. "Jika AG tidak mendakwa Pemuda Umno, ini menunjukkan wujudnya 'double standard'," katanya.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.