Minta maaf selepas hina sahabat Nabi dengan wajah khinzir !!

on Wednesday, August 1, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 7 Comments



Senang je sekarang ni punya undang -undang digunapakai bukan Islam yang tak ada adab ini  ,  minta maaf  je  lepas  kaw-kaw   hina Islam . Sama seperti modus operandi   puak-puak chauvinis dan rasis DAP buat sebelum ini .

Apakah mereka ini tak sedar perbuatan ini telah  menyentuh sensitiviti umat Islam ?? Ini masalahnya kepada  cina mata sepet bila tak bercampur dengan bangsa lain di negara ini . Dari kecil sampai besar pi sekolah cina (SJKC)  , mana nak kenal dan faham budaya ,adat dan agama bangsa lain terutama  orang Melayu Islam .

Tambahan lagi , juak-juak DAP dok menabur kebencian terhadap parti terbesar orang Melayu iaitu UMNO  hingga menyebabkan mereka langusng tak hirau sensitiviti bangsa dan agama .


JOHOR BAHRU – Guru dan pengusaha pusat tuisyen di Tangkak, Muar yang menimbulkan kontroversi apabila memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas yang diedarkan kepada pelajar baru-baru ini tampil memohon maaf secara terbuka semalam. 


 Ku Chong Yoong, 22, yang merupakan guru dan individu yang bertanggungjawab menyediakan bahan tersebut serta pengusaha pusat tuisyen Indah Permai Jaya, Lim Lee Yee, 26, mengaku tidak berniat untuk menyentuh sensiviti umat Islam apatah lagi menghina sahabat Nabi. “Saya kesal perkara ini berlaku. Niat saya hanya ingin membantu pelajar agar lebih mudah faham dan saya tidak berniat untuk menyentuh isu sensitif orang Islam.


 “Di sini, saya dengan ikhlas ingin memohon maaf kepada semua umat Islam di Malaysia khususnya di Tangkak serta di seluruh dunia. Saya mengaku, tindakan saya ini kurang matang dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi,” kata Chong Yoong yang sudah dua tahun mengajar di pusat tuisyen terbabit. 


 Sementara itu, Lee Yee pula mengaku tidak tahu mengenai bahan yang disediakan tenaga pengajarnya sehinggalah isu terbabit disiarkan di akhbar. “Selepas ini, saya janji akan lebih berhati-hati dan memantau bahan-bahan yang digunakan oleh guru tuisyen untuk mengajar. Kami juga telah meminta balik semua nota tersebut daripada pelajar dan telah menerangkan hal sebenar kepada mereka,” katanya. - Kosmo



Sebuah pusat tuisyen di Tangkak dekat sini didakwa bertindak biadab memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas mata pelajaran Sejarah bagi pelajar tingkatan empat di pusat berkenaan.

SULAIMAN menunjukkan karikatur menghina sahabat Nabi yang didakwa digunakan oleh sebuah pusat tuisyen sebagai bahan mengajar di Ledang, Johor semalam.
Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, pusat tuisyen tersebut melukiskan 16 karakter sahabat nabi dalam bentuk kartun dengan watak berbeza dan bahan-bahan tersebut disediakan tenaga pengajarnya dikenali sebagai Mr. Fu.
“Antara karikatur yang keterlaluan ialah lukisan seorang sahabat nabi yang dilukis dengan wajah khinzir. Imej seorang lagi pula diletakkan gambar wanita dengan bahagian dadanya ditutup dengan tulisan Cina, selain ada yang dikelilingi tiga wanita.


7 Responses

  1. Anonymous says:

    tang modus operandi tu,
    cine mca & gerakan pun sama juga.
    cuma melayu amno aje yg tak sedar.
    sume cine rasis, cuma timbul atau tenggelam aje

  2. Anonymous says:

    cine2 mca, gerakan sume baik2 belaka.

  3. Dulu spesis puak-puak ni juga yang simbah cat dan bakar mercun kat masjid di Johor, akhirnya mintak maaf siap jamu jemaah buka puasa lagi...cuba jika orang Melayu buat benda yang sama siap mereka berteriak kononnya Melayu rasis!

    Sabar Melayu itu ada batasannya...tunggu masa jer nak meletup!

  4. Anonymous says:

    Ni la dia hasil tarbiah rasisme pembangkang. Budaya maki-hamun dan mencaci dianggap suci. Budak ni pun fikir lah - apa salahnya letak gambar babi kalau skdr bergurau?

    kepada PR, 'pegi jahanamlah'

  5. Anonymous says:

    apapun jua komen atau tindakan yg dibuat oleh org melayu, yg ruginya ttp orang melayu. bersatulah. ambillah keberkatan pd bulan Ramadan yg mulia ini untuk kita mengukuhkan saf dan menunjukkan peepaduan, mudah@an bangsa lain gerun kpd kt, insyaALLAH

  6. Anonymous says:

    senang2 jer cine babis nie mintak maap. pastu pemimpin2 melayu islam nie pun akan ckp kite terima maap diaorang nie, lain kali jgn buat lagik yer... cam gampang.

  7. Anonymous says:

    kau nak ckp DAP tu cina ke semuanya, kau pasti bukan DAP berbilang kaum ker ahli dia.... yang najib mengaibkan ALLAH terang terangan dengan menolak hudud sbb takutkan MCA daripada ALLAH tu apo citer? MCA 100% cina kan?.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.