Kit Siang cakap tak ada di KL semasa 13 Mei 1969 !

on Sunday, August 5, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments







 Lim Kit Siang menafikan bahawa beliau pernah kencing di bendera rumah menteri besar Selangor menjelang tragedi 13 Mei 1969, seperti yang pernah didakwa laman Facebook filem sejarah terbaru Tanda Putera.
NONE"Jurucakap filem itu berkata, karya itu berdasarkan banyak kajian, seperti penelitian terhadap dokumen dan gambar, untuk memastikan babaknya bersandarkan fakta sejarah.

"Mana dia bahan dokumen dan gambar menunjukkan saya kencing di tiang bendera rumah menteri besar Selangor Harun Idris pada 11, 12 atau 13 Mei 1969, sedangkan saya tiada di Kuala Lumpur pada masa itu?

Dalam kenyataannya hari ini, Lim juga berkata, bahan-bahan itu perlu ditunjukkan supaya babak sebegitu tidak dianggap hanya sebagai khayalan dan imaginasi semata-mata.

Malaysiakini pada 12 Julai melaporkan, Facebook rasmi Tanda Puteraarahan Datuk Shuhaimi Baba, yang antaranya merakamkan tragedi 13 Mei dijangka mencetuskan kontroversi.

Ia memuatkan gambar dengan keterangan mendakwa Lim kencing di bawah tiang bendera Selangor di rumah Harun ketika DAP berarak ke sana untuk mendesaknya meletakkan jawatan beberapa hari sebelum tragedi 13 Mei.

Bagaimanapun, menurut seorang penggiat filem yang menghadiri tayangan pratontonnya sehari sebelum itu, babak tersebut tidak dimuatkan. Semakan Malaysiakini mendapati gambar dalam laman sosial kemudiannya dikeluarkan.



Komen GPB


Takut betul Kit Siang dengan 13 Mei 1969 jika diungkit kembali ceritanya ..sampai apa orang cakap di facebook pun dah dikomennya di meloyakini .


Betul ke Kit Siang tak pernah kencing bendera ? Tiak berada di KL pada 11,12,13 Mei 1969 ? 


Kit Siang boleh berbohong kepada rakyat Malaysia tapi sejarah tak pernah berbohong..


Manuskrip laporan lama kerajaan mengenai 13 Mei  perlu dikeluarkan kembali ..sudah sampai masanya ia perlu diketahui generasi hari ini . FIlem Tanda Putera hanya sebagai smash pertama sahaja untuk juak-juak chauvinis dan rasis DAP ini ..


2 Responses

  1. ismaizaz says:

    dia berani sebab dia tahu POLIS serta kerajaan MALAYSIA amat takut dekat dia . itu sebab dia nafikan senang walau SEJARAH mengatakan dia wujud di KL . Kita tengok NAMEWEE yang dulu menyayi lagu NEGARAKU versi Babi .... sekarang aktor tersohor melayu Afldin shauki , farid kamil ,diana daniele , adibah norr ...semua bawah kaki dia tau .Dia dapat dana (pinjaman berjuta ringgit untuk buat filem ) lebih banyak dana yang di beri kepada dia mengatasi PENGARAH melayu seperti Aziz M Osman , Ahmad Idham ... aku tulis bukan untuk menghina kerajaan malaysia ...tapi ini lah HAKIKATNYA ...sory ok

  2. KZSO says:

    Inilah akibatnya dapat hishammuddinkerospondanmudin sebagai menteri dlm negeri dan kdn yg hanya tahu tersengih, ketawa terbahak-bahak, nampak gigi semasa ketawa dan takdak teloq sehingga pihak deeayypig, peegay(anu)arr dan parti adat dan sukan melangkaui batasan undang-undang negara pun kdn masih kecut teloq

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.