VCD Dr Yusof Qaradawi strategi baru Anwar menghadapi kes liwat

on Thursday, March 11, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Seperti yang dijangka dan pernah diumumkan oleh PKR sebelum ni , video fatwa Dr Yusof Qaradhawi dalam kes liwat digunakan sepenuhnya oleh Anwar untuk mempertahankan dirinya . Dengan menggunakan dana ( WIRDA) Women's Institute of Research Development and Advancement (WIRDA) iaitu sebuah NGO wanita berpengkalan di Selangor , video ini dicetak dengan kuantiti cukup banyak dan diedarkan hanya percuma sahaja .

PB hairan dan pelik juga mengapa NGO seperti Wirda ini dilantik sebagai pengedar sah VCD Fatwa Dr Yusof Qaradhawi ini bukannya keluaran sendiri dari PKR . Sepatut NGO ini mempejuangkan hak-hak wanita bukannya terjebak sebagai pembela pelaku dalam kes liwat ini ..

Jelas dapat dilihat perilaku sebenar Anwar yang sanggup memperalatkan siapa saja untuk kepentingan dirinya dan juga karier politik. Sebelum ini juga , Anwar semasa pergi ke ceramah-ceramahnya , beliau selalu cakap dan menjual nama Yusof Qaradhawi yang menyatakan bahawa beliau tidak bersalah dalan kes liwat ini dan hanya fitnah semata-mata .

Dalam ceramahnya, Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh berkata Dr Yusuf telah mengeluarkan fatwa bahawa sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung maka hukumnya adalah "munafik"

Anwar juga berkata fatwa Dr Yusuf juga menyebut, bahawa sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai fasik.

Kata Anwar, orang yang fasik tidak boleh diterima kesaksiannya dan kebenaran percakapannya sepanjang hidup.


"Dr Yusuf berkata kepada saya, tolong selamatkan mereka... Ini merupakan satu amanah, tolong sampaikan, dan sebarkan kepada semua," kata Anwar.
Sehubungan itu, Anwar meminta hadirin memperbanyakkan salinan CD tersebut dan menyebarkan kepada orang ramai.

"Ada orang kata saya ada kepentingan (dengan CD itu), (tapi) saya rasa tidak tergugat (dengan pertuduhan itu) kerana tidak ada kes, (dan) laporan doktor menyebelahi kita," katanya klik di sini selanjutnya

PB menghormati ulama seperti Dr Yusof Qaradhawi ini tetapi yang PB persoalkan ialah sumber mana yang beliau dapat dan terus menyatakan kes liwat Anwar ini adalah konspirasi dan fitnah ?? Adakah beliau mendengar hujah hanya sebelah pihak sahaja iaitu sahabat baiknya Anwar Ibrahim sahaja ?? Bagaimana pulak dengan Saiful ?? Adakah Dr Yusof Qaradhawi telah menemui Saiful dan mendengar segala keterangannya mengenai pendakwaan kes liwat ini ?

Walaupun video ini disebarkan ke seluruh ceramah-ceramah Pakatan, tetapi PB masih lagi musykil sama ada ucapan ini adalah sebenarnya dari Qaradawi ataupun dimanipulasi oleh mereka yang berkepentingan .

Untuk melihat bagaimana sikap sebenar Anwar ibrahim sehingga sanggup peralatkan nama ulama Qaradawi untuk kepentingan dirinya . lihat video di bawah ini



ink

Fatwa Yusof Qaradawi vs Hadis Nabi Muhammad S.A.W


3 Responses

  1. siap AMK nak hantar CD ni kat PM, kenapa tak bawa jer Dr Yusof Qaradawi jumpa PM?

  2. Anonymous says:

    Salam.

    Saya rasa tape Ulama Besar Yusaf Qardawi adalah manupulasi DSAI. Kerana DSAI banyak kali telah berbohong demi talian hayat karir (carier) politiknya.

    Lihat sahaja apa yang terjadi pada insiden 16 September 2008. We have Number??!!... Ada bukti berkotak-kotak yang kerajaan menyeleweng...cakap sahaja, tiada bukti langsung...

    Katanya tape telah di edar-edar, tapi belum timbul juga. Bagaimana?? adakah ini sebagai insiden 16.9.2008??? sama-sama kita lihat.

    "Betulkanlah yang biasa
    dan Biasakanlah yang betul".

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com
    http://saatjais.formor.com

  3. Anonymous says:

    KALA ANWAR TAK BERSALAH, KENAPA PULA SELALU AJE NAMA YUSOFF ALQARDAWI DI-JAJA DI-SANA SINI DI-CERAMAH ANWAR.

    TAK PAYAH LAH NAK JUAL FATWA DAN NAMA YUSOFF ALQARDAWI.

    SEMUA MANUSIA TAU MEMFITNAH ADALAH SALAH.

    ADAKAH ANWAR DI-FITNAH ATAU MEMANG ANWAR MELIWAT SAIFUL.

    KENAPA TIDAK KITA TUNGGU KEPUTUSAN PERBICARAAN.

    KALAU MEMANG ANWAR TAK BERSALAH APA NAK DI-TAKUTKAN.

    BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.