Muhyiddin buktikan dirinya berjiwa Melayu

on Wednesday, March 31, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Saya adalah Melayu terlebih dahulu tetapi tidak bermakna sebagai Melayu saya bukan rakyat Malaysia,” kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Ini lah reaksi balas kepada Bapa Rasis DAPig Kit Siang yang cuba provokasi dengan mencabarnya untuk menyatakan sama ada dia adalah Melayu atau rakyat Malaysia terlebih dahulu. PB mengucapkan syabas kepada TPM yang berani dan membidas kuda tua DAP kafir harbi yang mempersoalkan ketulenan 1 Malaysia dalam diri beliau .

Dia tak faham erti apa itu Persekutuan Malaysia, Mana boleh saya kata saya rakyat Malaysia terlebih dahulu dan Melayu di tempat kedua? Semua orang Melayu akan bidas saya...dan ini tak betul,”


Kit Siang sebenarnya sengaja mahu mencetuskan perbalahan antara Muhyiddin dan Najib dan ini diakui dan diungkapkan dalam ucapan pergulungan TPM di Dewan Rakyat hari ini .

"Apa Kit Siang buat nak pecahkan hubungan saya dengan Perdana Menteri ..saya tidak akan termakan helah digunakan ini .."

Baru-baru ini Kit Siang mencabar Muhyiddin untuk berikrar jika beliau menyokong insiatif 1Malaysia yang dipelopori oleh Najib yang memperjuangkan perpaduan nasional, toleransi etnik dan kecekapan kerajaan. Hari ini pulak Kit Siang cuba meroyan lagi dengan minta meletakkan jawatannya jika gagal “mengakui bahawa dia adalah pertama rakyat Malaysia dan keduanya baru seorang Melayu.”

Memang cukup celaka dan biadap kuda tua DAP ini !! Memang dasar pemimpin chauvinis macam ini lah perangai dan kurang ajar mereka.

Kalau lu boleh tanya Muhyiddin soalan demikian , PB cabar kuda tua DAP ini untuk menyatakan sama ada dia adalah CINA atau rakyat Malaysia terlebih dahulu !!!! Tentu kuda tua keparat ini akan cakap dia Cina dahulu bukan rakyat Malaysia ..

Kalau kuda tua ini tak berani cakap , lihat sendiri anak dia Khalifah Guan Eng di PP , di sana anak kesayangannya itu mengamalkan dasar Cina diutamakan hingga dibiarkan peniaga2 Cina berniaga di New Lane terus dan jalan itu ditutup untuk laluan kenderaan . Gerai-gerai Melayu pulak seperti gerai ikan bakar dan batu feringgi dirobohkan dengan zalim .


One Response

  1. Anonymous says:

    ha camner lA PENANG leh jatuh kat tgn DAP..rakyat uyg pilih pasal bengang dengan kepimpinan gerakan..BN perlu buat sesuatu..pilih pemimpin yg disenangi rakyat..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.